خواص روغن سبوس برنج ، یک ضد چروک عالی برای پوست

روغن سبوس برنج ، یک ضد چروک عالی برای پوست
روغن سبوس برنج ، یک ضد چروک عالی برای پوست
خانه سلامت و پزشکی خواص روغن سبوس برنج ، یک ضد چروک عالی برای پوست
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

خواص روغن سبوس برنج ، یک ضد چروک عالی برای پوست

روغن سبوس برنج از جمله روغن هایی است که به نسبت مزایایی مه به همراه دارد ، کمتر شناخته شده است. خواص روغن سبوس برنج برای پوست و شادابی آن بسیار کاربردی است. در ادامه این مطلب از یزد نیوز یا این روغن عالی بیشتر آشنا شوید.

روغن سبوس برنج

این روغن درصد بالایی از اسیده ای چرب دارد و سرشار از نرم کننده ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین A، B و E است. روغن سبوس برنج نه تنها پوست را هیدراته می کند، بلکه مانع حفاظتی بالای پوست می شود که روغن سبوس برنج را به ویژه برای استفاده با شرایط آسیب دیده و شکسته پوست مناسب می کند.

روغن سبوس برنج نیز غنی از ماده ای به نام ارزیانول است، که یک مبارز رادیکال آزاد با اثرات آنتی اکسیدانی قوی تر نسبت به ویتامین E است.

خواص و مزایای استفاده از روغن سبوس برنج برای سلامت پوست و مو:

 ویتامین E – توکوترینولز:

ویتامین E یک جز مهم در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست است، اما بیشتر ویتامین E مصنوعی است و واقعاً هیچ کار خوبی انجام نمی دهد با این حال، ویتامین E در محصولات طبیعی برای پوست و موی شما مفید است، این نوع ویتامین E به عنوان a شناخته می شود و یک آنتی اکسیدان قوی است. روغن سبوس برنج ۲ شکل از ویتامین E، توکوفرول طبیعی بیشتر و فرم توکوترینولز کم تر دارد، که باعث می شود ویتامین E در این روغن یک مبارز رادیکال آزاد قوی باشد.

روغن سبوس برنج ، یک ضد چروک عالی برای پوست
روغن سبوس برنج ، یک ضد چروک عالی برای پوست
اسیدهای چرب روغن سبوس برنج:

روغن سبوس برنج ترکیبی بسیار مفید از اسیده ای چرب است.

مریستیک اسید – ۶ ۰ %

پالمیتیک اسید – ۲۱.۵ %

اسید استریک – ۲.۹ درصد

اولئیک اسید (یک اسید چرب امگا ۹) – ۳۸.۴ %

اسید لینولئیک (LA، یک اسید چرب امگا ۶) – ۳۴.۴ درصد

– لینولئیک اسید (ALA، یک اسید چرب امگا ۳) – ۲.۲ %

ویتامین A و B روغن سبوس برنج:

روغن سبوس برنج نیز حاوی ویتامین A و ویتامین B است و زمانی که در برنامه روزانه مراقبت از پوست شما ترکیب می شود به حفظ پوست صاف و از بین رفتن چروک پوست کمک می کند. این ویتامین چنانچه در بخش سلامت نمناک کامل توضیح داده بودیم توانایی پوست شما برای مقابله با آب و هوای سرد زمستانی را افزایش می دهد و به آن کمک می کند به طور طبیعی رطوبت خود را حفظ کرده و در برابر خارش و التهاب مقاومت کند.

روغن سبوس برنج برای درمان چین و چروک:

روغن سبوس برنج غنی از آب است, همان ماده ای است که در محصولات مراقبت از پوست یافت می شود که حاوی منابع غیر داغ مانند روغن کوسه است. آلوئه ورا به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کند. کلاژن اساس پوست شماست و آن را به هم نزدیک می کند. سطوح خوب کلاژن در پوست باعث چین و چروک نمی شوند

روغن سبوس برنج ، یک ضد چروک عالی برای پوست
روغن سبوس برنج ، یک ضد چروک عالی برای پوست
غنی از اسکالان:

اسکالان ماده ای است که در واقع ۱۲ % چربی بدن انسان را تشکیل می دهد. روغن یا سبوم، مرطوب کننده طبیعی پوست، روغن و محافظ در برابر عفونت است.این ماده اصلی در کبد تولید می شود، اما تولید آن به تدریج کاهش می یابد. پس از سن ۳۰ سالگی کبد مقدار بسیار کمتری از اسکالان تولید می کند که و همین دلیل است که پوست قدیمی تر تمایل دارد با خشکی مشکلاتی داشته باشد.مزیت دیگر اسکوالان برای پوست قدیمی تر توانایی آن برای کاهش لکه های تیره حاصل از افزایش سنی است.

 آنتی اکسیدان های قدرتمند روغن سبوس برنج:

روغن سبوس برنج شامل سه آنتی اکسیدان قوی (توکوفرول, تکتوریول و ارزیانول) است، که برای محافظت از سلول های بدن از اثرات مخرب رادیکال های آزاد استفاده می شود. رادیکال های آزاد مسبب پیری زودرس و چهره خسته و بی حال هستند.

محافظت از آسیب های اشعه uv:

روغن سبوس برنج ماده ای دارد که قادر است اشعه ماورا بنفش را مسدود کند. پرتوهای ماورا بنفش می توانند به موها و پوست شما آسیب برسانند.اشعه uv باعث اکسید شدن مو، که موجب خشکی و آسیب رنگ می شود. بسیاری از محصولات ضد آفتاب حاوی روغن سبوس برنج هستند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید