خواص شگفت‌انگیز آلبالو برای سلامتی و لاغری

خانه سلامت و پزشکی خواص شگفت‌انگیز آلبالو برای سلامتی و لاغری
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:2

خواص آلبالو چیست؟ آیا آلبالو برای کاهش وزن مفید است؟ در ادامه این مطلب از یزدنیوز به بررسی خواص آلبالو خواهیم پرداخت.

آلبالو درختی است که ۴ تا ۱۰ متر ارتفاع دارد و در اقلیم سرد و مرطوب به خوبی عمل می‌آید. ساقه این درخت دارای پوسته قرمز تا خاکستری-قهوه‌ای است. همچنین پوسته آن زبر، همراه با نوارهای برجسته افقی، شاخه‌های آن به سمت بالا گسترش یافته و شاخه‌های صافی دارد.

جدای از طعم ترش آلبالو، این میوه منبع خوبی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

خواص آنتی‌اکسیدانی آلبالو

مواد شیمیایی که باعث رنگ قرمز آلبالو می‌شوند قادرند تا درد را به میزان قابل توجهی حتی بهتر از داروهایی همچون آسپرین تسکین دهند. همچنین می‌توانند موجب حفظ آنتی اکسیدانی شود که قابل مقایسه با مکمل‌های تجاری مانند ویتامین E است.

تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه آلبالو می‌تواند موجب کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، آرتروز و نقرس در انسان شود.

فواید آلبالو در کاهش بیماری قلبی و دیابت

علاوه بر رنگ و طعم خوب آلبالو تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف پودر آلبالو در یک رژیم غذایی حاوی چربی زیاد، در مقایسه با افرادی که در این رژیم غذایی از آلبالو استفاده نمی‌کردند، موجب کمتر انباشته شدن چربی در بدن آن‌ها شده است.

همچنین در آزمایش خون این افراد، سطوح پایین‌تری از مولکول‌هایی را که نشانگر نوعی التهاب است و مربوط به بیماری‌های قلبی و دیابت است؛ نشان داده می‌شود.

علاوه بر این، مصرف آلبالو موجب می‌شود تا میزان کلسترول و تری‌گلیسیرید خون به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

همچنین افراد چاقی که از پودر آلبالو استفاده می‌کردند، احتمال انباشته شدن چربی در ناحیه شکم آن‌ها (یکی دیگر از عوامل مرتبط با بیماری قلبی عروقی) کمتر بوده است.

خواص آلبالو

مزایای آلبالو در کاهش خطر سکته مغزی

میلیون‌ها نفر در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت یا بیماری‌های قلبی هستند؛ تحقیقات نشان می‌دهد که خواص موجود در آلبالو موجب می‌شود تا بتوان این میوه را با داروهای قلبی و عروقی قابل مقایسه کرد.

علاوه بر این مصرف آلبالو می‌تواند خطر سکته مغزی را حتی هنگام استفاده از گزینه‌های دارویی کاهش دهد. داروهای تجویز‌شده علاوه بر اینکه برخی از علائم بیماری را بهبود می‌بخشند؛ دارای عوارض جانبی نیز هستند. ترکیب آلبالو با داروها بدون آن که عوارض جانبی منفی داشته باشد اثرات مثبت قابل توجهی دارد.

مزایا و خواص آلبالو برای سلامت چشم

ویتامین A یک ویتامین مهم برای محافظت از سطح چشم و همینطور دید بهتر است. تحقیقات نشان می‌دهند که قطره‌های روان‌کننده چشم حاوی ویتامین A برای درمان سندرم چشم خشک و همچنین نوع خاصی از التهاب چشم است.

آلبالو غنی از ویتامین A است و به سلامت چشم کمک می‌کند. ویتامین A همراه با سایر ویتامین‌های آنتی‌‌اکسیدان، باعث کاهش خطر دژنراسیون وابسته به سن ماکولا می‌شود.

افرادی که در معرض خطر بالای این بیماری هستند و روزانه از ویتامین‌های متعدد مانند ویتامین A، C، E، روی و مس استفاده می‌کنند خطر ابتلا به دژنراسیون وابسته به سن ماکولا در آن‌ها تا ۲۵ درصد کاهش می‌یابد. برای داشتن دید بهتر، آلبالو را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

فواید و مزایای آلبالو برای ایجاد تحریک مغزی

آلبالو یکی از محرک‌های مغز است؛ چرا که مصرف منظم آن برای عملکرد مناسب مغز مفید است. مقدار مس باید در نسبت صحیحی باشد؛ زیرا مس بیش از حد برای مغز مناسب نیست. مقدار مس در کنترل مغز نقش مهمی دارد. آلبالو حاوی 161/0 میلی‌گرم مس است؛ که معادل 89/17 درصد از مقدار مس مورد نیاز در هر روز است.

خواص و فواید آلبالو در کنترل وزن

کربوهیدرات‌ها علت افزایش وزن هستند؛ اما اگر به درستی مصرف شوند به شما در کاهش یا کنترل وزن کمک می‌کنند. اکثر ما فکر می‌کنیم که کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها تنها راه کاهش وزن است که این امر تنها یک افسانه و تخیل است.

در حقیقت انتخاب مناسب کربوهیدرات‌ها به کاهش وزن کمک می‌کند. رژیم غذایی مناسب از میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای فیبردار غذاهایی هستند که به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند. رژیم‌های غذایی حاوی کربوهیدرات‌ها می‌توانند در کاهش وزن و کنترل توده‌های عضلانی کمک کنند. مصرف آلبالو نیز برای کاهش وزن به طور موثری مفید است.

نحوه مصرف آلبالو

فواید و خواص آلبالو برای سلامت گوارشی

فیبر موجود در مواد غذایی با متراکم کردن مدفوع و طبیعی کردن حرکات روده‌ها باعث حرکت راحت‌تر مواد غذایی در روده‌ها می‌شود. این امر می‌تواند باعث کاهش و جلوگیری از یبوست و اسهال شود. مصرف زیاد آلبالو که یک منبع غنی از فیبر است، می‌تواند خطر ابتلا به دیورتیکولیت (التهاب روده)، سنگ‌های صفراوی، سنگ کلیه، هموروئید و سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) را کاهش دهد.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‌تواند به کاهش اسید معده کمک کند و خطر ریفلاکس معده (GERD) و زخم معده را نیز کاهش دهد.



2 نظرات

  1. با سلام

    من حدود یکسال پیش من شروع به خوردن آب آلبالو کردم به مدت ۲ ماه (۲ لیوان صبح و ۲ لیوان شب) که بعد از مدتی این اتفاقات در من افتاده است
    ۱- بالا بردن دید چشمی به میزان ۳ برابر (به طوری که الان جزئیات را کامل می بینم )
    ۲- از بین بردن بیماری و درمان ۹۰ درصدی بیماری مه مغزی (از بچگی این بیماری را داشتم)
    ۳ – از بین بردن بیماری و درمان بیماری درونگرایی من (من خیلی درونگرا بودم و خیالبافی می کردم)
    ۴- درمان کامل میگرن (من میگرن داشتم) و سالها از این بابت رنج می بردم
    ۵ – بالا بردن پردازش مغز و بالا بردن قدرت تصمیم گیری و اراده در من (در جلوگیری از توهمات ذهنی) (این قضیه مهمترین نتیچه است که اتفاق افتاده است)
    ۶ – احساس جوانی بیش از حد (مخصوصا” در مغز من)
    ۷ – احساس نو شدن مغز می کنم و فکر می کنم که مغز من نو شده است
    ۸ – درمان (بله درمان کامل) و بسیار زیاد خیلی از مشکلات روانی من (خصوصا” درونگرایی و قدرت تصمیم گیری من )
    ۹ – درمان (بله درمان نه موقت و جلوگیری کننده ) بسیاری از مشکلات روانی
    ۱۰ – درمان بسیار زیاد افسردگی و مشکلات روانی وابسته به آن
    brain fog درمان کامل و بطور ۹۰ درصدی بیماری مه مغزی
    در ضمن این اتفاقات به طور دائمی در من افتاده است (به معنی درمان این بیماریها نه درمان موقت و زودگذر) چون یکسال صبر کردم تا ببینم که این درمانها موقت بوده است یا دائمی که الان می بینم دائمی بوده است و علت خوردن آب آلبالو به علت استفاده راحت و راحتی استفاده آن است (در ضمن یکماه تمام هم هر روز آلبالو خوردم که روزی ۲۰۰ گرم)
    البته دوستان اگر می خواهید این کار را تکرار کنید باید به نکات زیر حتما” توجه کنید:
    ۱ – مشکلی پزشکی با خوردن آب آلبالو (نوع کارخونه ای آنرا استفاده کنید نه آب آلبالویی که در خانه با جوشاندن آن درست می شود چون من نوع کارخونه ای آنرا و خیلی غلیظ آنرا استفاده کردم و نمی دانم آیا نوع خانگی آن جواب می دهد یا نه (چون مدل کارخانه ان آب آلبالو را تغلیظ می کنند ولی در نوع خانگی آن آنرا می جوشانند
    ۲ – مشکلی معده و گوارشی نداشته باشید
    ۳ – در مورد خوردن طولانی مدت آب آلبالو یا آلبالو با یک دکتر گوارش صحبت کنید یا تحقیق کنید
    ۴ – آب آلبالو را با معده پر مصرف کنید (بعد از صبحانه و بعد از شام)
    شما اگر می ترسید روزی یک لیوان صبح و یک لیوان شب بخورید و اگر هر گونه مشکل روانی دارید بهتر است که یک امتحانی بکنید باید مصرفتان طولانی مدت باشد و با یک بار خوردن به جایی نمی رسید (حداقل ۴۰ روز)
    در هر صورت این اتفاقات در من افتاده است و از خدا ممنون هستم که این کار را بمن یاد داده است بطوری که من خوردن آب آلبالو و آلبالو را می خواهم همیشه انجام بدهم و به نتایج شگفت انگیز آن برسم
    در ضمن من یک فرد عادی هستم و برای شرکتهای آب میوه هم تبلیغ نمی کنم (چون آنقدر فروش دارند که نیاز به تبلیغ این مدلی ندارند ) و هدف من از انتشار این قضیه کمک به افرادی مثل خودم می باشد چون یک عمر با این بیماریها سپری کردم و می دانم که چقدر تحمل این بیماریها سخت است و علت اینکه اینطوری با اینترنت به بقیه دارم می گویم چون دسترسی به کسی که روی این قضیه تحقیق کند را ندارم و می خواهم به این طریقه بقیه را خبردار کنم خصوصا” بیمارانی که از این قضیه رنج می برند

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید