با ویتامین C پوست خود را صاف و درخشان و بدون لکه نمایید

با ویتامین C پوست خود را صاف و درخشان و بدون لکه نمایید
با ویتامین C پوست خود را صاف و درخشان و بدون لکه نمایید
خانه سلامت و پزشکی با ویتامین C پوست خود را صاف و درخشان و بدون لکه...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

اول از همه ، ویتامین C چیست؟

به گزارش یزد نیوز و به نقل از منابع معتبر ،ویتامین C “یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند، پاتریشیا وکسلر ، متخصص پوست توضیح می دهد: “به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ، ویتامین C در روند ترمیم طبیعی پوست شما کمک می کند ، که به بدن شما کمک می کند سلول های آسیب دیده پوستی را ترمیم کند.”

بنابراین ، به همان روشی که مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به بدن شما در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند ، آنتی اکسیدان های موضعی با کمک به جبران آسیب های روزانه مانند آسیب UV و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ، همین کار را برای پوست شما انجام می دهند.

آنها با خنثی کردن تولید مولکول های بسیار واکنش پذیر به نام رادیکال های آزاد ، مانع یا کاهش آسیب به سلول های ما می شوند. به عبارت دیگر ، آنتی اکسیدان ها به سالم نگه داشتن بدن و سلول های پوستی ما کمک می کنند.

با ویتامین C پوست خود را صاف و درخشان و بدون لکه نمایید
با ویتامین C پوست خود را صاف و درخشان و بدون لکه نمایید

این قدرت مبارزات رادیکال آزاد فقط برای کمک به نگه داشتن علائم پیری زودرس در خلیج فارس مهم نیست. جوشوا زایشنر ، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک می گوید: در خنثی سازی این رادیکال های آزاد ، ویتامین C همچنین ممکن است به محافظت از پوست در برابر تغییرات پیش سرطانی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک کند.

ویتامین C دیگر چه فایده ای برای پوست دارد؟

این ویتامین دارای بسیاری از خواص درمانی پوست است .هوارد سوبل ، متخصص پوست و مو ، مستقر در نیویورک توضیح می دهد ، از آنجا که بسیار اسیدی است ، وقتی ویتامین C به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد ، “پوست باعث می شود تا با تسریع در تولید کلاژن و الاستین ، خود را بهبود ببخشد.”

به یاد داشته باشید کلاژن و الاستین هر دو فیبرهای پروتئینی هستند که به طور طبیعی وجود دارند و به صافی و سفتی پوست کمک می کنند. بنابراین ، در کمک به ترویج تولید کلاژن ، ویتامین C موضعی می تواند به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک کند.

همچنین وکسلر توضیح می دهد که این ماده حاوی خاصیتی است که مانع از تولید ملانین در پوست شما می شود و همین امر باعث تغییر رنگ پوست مانند لکه های تیره و افزایش فشار خون می شود. با ادامه استفاده موضعی ، ویتامین C می تواند در وهله اول از جلوگیری از ایجاد لکه های تیره کمک کند.

Sobel می افزاید: این ماده روشن کننده عالی است که برای محو شدن لکه های قهوه ای بدون تغییر رنگدانه های طبیعی پوست کار می کند.

با ویتامین C پوست خود را صاف و درخشان و بدون لکه نمایید
با ویتامین C پوست خود را صاف و درخشان و بدون لکه نمایید

چگونه می توانید ویتامین C را به روزمره مراقبت از پوست اضافه کنید؟

کریستینا گلدنبرگ توضیح می دهد: نکته مهم شکل ویتامین C است که استفاده می شود. اصطلاح جستجوی آن اسید اسکوربیک است (که به اسید اسکوربیک نیز معروف است) که پایدارترین و مؤثرترین ویتامین C در مراقبت از پوست است.

بهترین ویتامین C برای مراقبت از پوست ، سرم است ، زیرا “سرم موثرتر از کرم یا تونر است.” علاوه بر این ، اضافه کردن ویتامین E به مخلوط با نسبت یک به دو نجات دهنده پوست است.

وکسلر می گوید: “اسید اسکوربیک خالص به طور مداوم ثابت شده است که بیشترین نفوذ را در نفوذ به سد پوست دارد.” “ویتامین C وقتی که با آنتی اکسیدان های دیگر ، مانند ویتامین E ، [و] در کنار هم قرار می گیرند ، می توانند در برابر آسیب رادیکالهای آزاد محافظت کنند.”

اگر تازه از استفاده از این ماده روی پوست خود استفاده می کنید ، Sobel توصیه می کند به آرامی شروع به کار کنید. وی توصیه می کند: “این ها مواد قدرتمندی هستند ، بنابراین برای هر برنامه فقط چند قطره نیاز دارید.” بهتر است ابتدا با غلظت کم شروع کنید و کار خود را انجام دهید تا پوست شما به این ماده عادت کند. ”

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید