فواید شگفت انگیز شیر سویا ، از لاغری تا رشد بهتر مو !

فواید شگفت انگیز شیر سویا
فواید شگفت انگیز شیر سویا
خانه سلامت و پزشکی فواید شگفت انگیز شیر سویا ، از لاغری تا رشد بهتر مو...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

فواید شگفت انگیز شیر سویا

برای کسانی که رژیم وگان ( گیاه خوار ) را در نظر گرفتند و یا افرادی که تحمل لاکتوز برای آنان مشکل است  ، شیر سویا یک نعمت است. این شیر بدون استفاده از لبنیات و صرفاً از سویا تهیه می شود .اگرچه به دلیل مضر بودن در باروری انسان به طور مداوم مورد انتقاد  است ، اما هیچ اثبات قطعی برای آن وجود ندارد.در ادامه این مطلب از یزد نیوز با فواید شگفت انگیز شیر سویا بیشتر آشنا شوید.

فواید شگفت انگیز شیر سویا
فواید شگفت انگیز شیر سویا

آنچه مهم است این است که شیر سویا دارای فواید بسیاری برای سلامتی است در اینجا ۷ مزیت اثبات شده سلامتی شیر سویا را که شاید تاکنون از آنها اطلاع نداشتید آورده شده است  .

۱- موثر در کاهش وزن است

شیر سویا سرشار از فیبر است که تأثیر قابل توجهی در BMI و کلسترول خوب دارد. این نوشیدنی برای کمک به چاقی و فشار خون بالا شناخته شده است.

ترکیب شیر سویا با یک رژیم غذایی کم چربی و برخی پروتئین سویا می تواند به شما کمک کند تا با نگه داشتن توده عضلانی از چاقی خلاص شوید.

۲ – برای سلامت بهتر قلب مفید است

سویا محصولی است که سطح کلسترول خوب شما را بهبود می بخشد و از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. شیر سویا سطح لیپیدهای پلاسما را در افراد بهبود می بخشد و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را در زندگی بعدی کاهش می دهد.

همچنین این نوشیدنی سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی ، چربی های اشباع نشده است و باعث بهبود سلامت قلب می شود.

  1. مشکلات پوستی را درمان می کند

اگر با شیوع مکرر آکنه سر و کار دارید ، به یک رژیم غذایی غنی از سویا نیاز دارید. این محصول به خودی خود به اندازه کافی خوب است که باعث کاهش فشار خون و کاهش تیرگی و سوزش  پوست می شود یک تحقیق جدید نشان می دهد که یک ترکیب موجود در سویا دارای خاصیت ضد پیری است.

۴- برای رشد بهتر مومفید است

شیر سویا هنگامی که با یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین ترکیب شود می تواند تأثیر خوبی روی موهای شما بگذارد. این می تواند رشد بهتری از مو را تحریک کند تا ظاهر آن بهبود یابد. برای موهای خشک و غیرقابل کنترل شیر سویا می تواند مفید باشد.

۵ – به شما در داشتن استخوانهای قوی تر کمک می کند

یکی دیگر از فواید شگفت انگیز شیر سویا کلسیم آن است.شیر سویا سرشار از کلسیم است و اینکه چرا می تواند برای استخوان های شما مفید باشد ، نیازی به توضیح نیست. محتوای کلسیم موجود در این نوشیدنی باعث تقویت سلامتی استخوان ها ؛  قوی تر نگه داشتن وحفظ ساختار آنها شده  و از این رو خطر شکستگی ها را کاهش می دهد.

فواید شگفت انگیز شیر سویا
فواید شگفت انگیز شیر سویا

۶ –  در بهبودی بعد از تمرین موثر است

تمرین بدان معنی است که بدن شما چربی ها را از دست می دهد و مقداری کالری می سوزاند و بهبودی پس از این کار ضروری است. بنابراین اگر شما یک وگان هستید یا تحمل لاکتوز را ندارید ، شیر سویا می تواند نوشیدنی مناسبی برای شما باشد تا از بهبودی بیشتر بعد از تمرین مطمئن شوید. ریبوفلاوین موجود در شیر سویا می تواند به شما در بازیابی تمام انرژی از دست رفته بعد از تمرین کمک کند.

۷ –  ضد افسردگی است

شیر سویا می تواند روحیه شما را تقویت کند. این گیاه حاوی ویتامین B6 و ویتامین B است که در بهبود روحیه شما مفید هستند. علاوه بر این ، شیر سویا سرشار از منیزیم است که هورمون سروتونین را در بدن شما آزاد می کند که به عنوان یک ضد افسردگی برای ذهن شما عمل می کند.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید