روشن شدن پوست با جعفری ، پوست خود را به همین راحتی روشن کنید

روشن شدن پوست با جعفری
روشن شدن پوست با جعفری
خانه سلامت و پزشکی روشن شدن پوست با جعفری ، پوست خود را به همین راحتی...
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

 روشن شدن پوست با جعفری

روشن شدن پوست می تواند تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره داشته باشد.اگر می خواهید به راحتی و بدون استفاده از وسایل آرایشی زیبا شوید به پوست خود اهمیت دهید. روشن شدن پوست با جعفری یکی از بهترین راه هایی است که می توانید امتحان نمایید.در ادامه این مطلب از یزد نیوز بیشتر بخوانید.

 روشن شدن پوست با جعفری
روشن شدن پوست با جعفری

خواص جعفری برای پوست

محققان دریافته‌اند که گیاه جعفری، نزدیک به ۵۷ درصد از مواد غذایی روزانه مورد نیاز انسان را درون خود دارد.

ویتامین C، ویتامین A، آهن، فولات و مس تنها بخشی از عناصر معدنی و آلی ارزشمند موجود در این گیاه ظریف و کوچک هستند.

به دلیل وجود مقادیر بالای ویتامین C  در جعفری، ماسک جعفری یک ماسک روشن‌کننده و ضدچروک محسوب می‌شود.

از طرفی ماسک جعفری خاصیت آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدانی دارد و می‌تواند جوش صورت را هم درمان کند.

این ماسک به پاکسازی پوست از آلودگی‌ها هم کمک می‌کند. گیاه جعفری به درمان التهاب و قرمزی پوست هم کمک کرده و لکه‌های ناشی از افزایش را هم درمان می‌کند.

ماسک جعفری و ماست

ماسک جعفری به روشن شدن پوست کمک می‌کند. اگر پوستتان به دلیل خشکی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید تیره و کدر شده است، از ماسک ماست و جعفری استفاده کنید.

ماست خاصیت لایه‌برداری داشته و می‌تواند لکه‌های صورت را هم از بین ببرد. ماست و جعفری هردو خاصیت ضدالتهابی دارند و به درمان آفتاب‌سوختگی پوست کمک می‌کنند.

مقداری جعفری تازه را به خوبی شستشو داده و خرد کنید. جعفری‌های خرد شده را به یک یا دو قاشق ماست اضافه کنید. به خوبی میکس کرده و با یک برس تمیز روی پوست صورت و گردن پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد شستشو دهید.

ماسک جعفری برای لک صورت

عواملی مانند افزایش سن، تابش اشعه خورشید و پرتو‌های فرابنفش، زخم‌ها و جوش صورت از جمله مواردی هستند که باعث بروز لک صورت می‌شوند. یکی از بهترین ماسک‌ها برای درمان این لکه‌ها، ماسک جعفری است. ماسک جعفری یک ماسک روشن‌کننده قوی است و به درمان حلقه‌های تیره دور چشم هم کمک می‌کند. جعفری به همراه عسل و آبلیمو، موجب لایه‌برداری پوست و بازسازی لایه‌های پوششی آن می‌شوند.

 روشن شدن پوست با جعفری
روشن شدن پوست با جعفری

طرز تهیه ماسک جعفری برای لک

مقداری جعفری خرد شده

۱ قاشق عسل طبیعی

۱ قاشق آبلیموی طبیعی

این مواد را به خوبی میکس کرده و با یک برس تمیز روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای درمان لکه‌های صورت هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید