8 روش آسان برای ترک سیگار قطعی

خانه اخبار سیاسی یزد 8 روش آسان برای ترک سیگار قطعی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:0

معنای ترک سیگاریعنی شکستن چرخه اعتیاد و در واقع سیم کشی مجدد مغز برای جلوگیری از وسوسه مصرف نیکوتین می باشد. برای موفقیت ، سیگاری هایی که می خواهند سیگار را ترک کنند باید برنامه ریزی درست و اصولی را در پیش داشته باشند تا با انجام کارها و تغییر برخی رفتارها بتوانند با موفقیت سیگار را برای همیشه کنار بگذارند.

از فواید بهترین روش ترک سیگار میتواند در کمتر از 1 ساعت پس از آخرین مصرف  سیگار شروع شده و ادامه پیدا کند و شما شاهد تغییرات خوشانید در خود باشید. هرچه زودتر سیگار را ترک کنید می توانید هر چه زودتر جلوی بسیاری از خطرهای پیش بینی نشده را بگیرید از جمله: سرطان ، بیماری های قلبی و ریوی و سایر شرایط و بیماری هایی که با مصرف سیگار می تواند رخ دهد.

8 روش آسان برای ترک سیگار قطعی

1. دلیل خود را پیدا کنید

برای این که بتوانید راحت ترک کنید نیاز به انگیزه دارید به یک دلیل شخصی و قدرتمند که با وجود آن بتوانید روزهای ترک سیگار را بگذرانید این دلیل ممکن است برای محافظت از خانواده در برابر دود سیگار باشد محافظت از خودتان و سلامتیتان و بسیاری از دلایل دیگر باشد.

2. درمان جایگزینی نیکوتین را در نظر بگیرید

با ترک سیگار ، ترک نیکوتین ممکن است با عوارض هایی مانند سردرد مواجه شوید که بر روحیه شما تأثیر  منفی بگذارد  شما می توانید از موارد جایگزین مانند آدامس و پاستیل و موارد این چنینی را برای جایگزین کردن سیگار انتخاب نمایید.

8 روش آسان برای ترک سیگار قطعی

3.از عزیزان خود کمک بخواهید

به اطرافیان و دوستان و خانواده و سایر افرادی که با آن ها ر ارتباط هستید اطلاع دهید تا در این مسیر شما را همراهی کنند چرا که آنها می توانند شما را به ادامه کار تشویق نمایند ، به ویژه هنگامی که وسوسه می شوید تا حتی یک نخ دیگر سیگار را مصرف کنید.علاوه بر آن شما می توانید با پیوستن به مرکز حرفه ای ترک سیگار مانند خانه رها از گروه پشتیبانی بهره مند شوید و آن ها در قدم به قدم مسیر ترک همراه شما خواهند بود.

4. به خودتان استراحت دهید

یکی از دلایل برخی افرادی که به مصرف سیگار اعتیاد دارند به خیال خود این است که نیکوتین به آنها کمک می کند تا آرام شوند. پس از ترک ، به روشهای جدیدی برای آرام نمودن خود نیاز دارند.

گزینه های زیادی وجود دارد که شما می توانید با آن ها به آرامش خود دست پیدا کنید همانند ورزش کردن، بگوش دادن به موسیقی مورد علاقه، برقراری ارتباط با دوستان ، ماساژ دادن و… در کل سعی کنید تا در هفته های اول پس از ترک به نحوی خود را سرگرم نمایید.

5. از مصرف الکل و عوامل دیگر خودداری کنید

هنگام نوشیدن مایعات الکلی ، سخت تر است که به هدف خود در زمینه عدم استعمال دخانیات بپردازید. بنابراین تلاش نمایید تا در زمان ترک سیگار از مصرف الکل بپرهیزید. به همین ترتیب ، همچنین اگر اغلب هنگام قهوه نوشیدن سیگار می کشید سعی کنید تا برای چند هفته به مصرف چای بپردازید . اگر معمولاً بعد از غذا سیگار می کشید ، به جای آن می توانید موارد دیگری را امتحان نمایید مانند:  مسواک زدن ، آدامس جویدن، پیاده روی و…

از مصرف الکل و عوامل دیگر خودداری کنید

6 . خانه تمیز

هنگامی که آخرین سیگار خود را برای همیشه دود کردید تصمیم بر خلاص شدن آن را داشتید ، کل زیرسیگاری ها و فندک های خود را درون آشغال بیاندازید و دیگر هیچ اثری از آن را در خانه خود بر جای نگذارید. هر لباسی را که بوی دود می دهد شسته و روتختی و ملحفه ها و حتی فرش ها را تمیز نمایید. می توانید از خوش بو کننده ها برای از بین بردن بوی سیگار استفاده نمایید. همچنین اگر جز افرادی هستید که در اتومبیل خود سیگار می کشید ، به تمیز کردن آن نیز تمیز بپردازید. دلیل این همه تلاش های شما هم این است که شما کاری می کنید تا چیزی شما را به یاد سیگار نیاندازد.

7. حرکت کنید

فعال بودن یکی دیگر از روش هایی می باشد که در کاهش مصرف نیکوتین به شما کمک شایانی می نماید و برخی علائم ترک را تسکین دهد. زمانی که دیدید تا می خواهید به سمت سیگار بروید ، به جای آن تلاش کنید تا کفش های پیاده روی خود را بپوشید و پیاده روی نمایید و حتی می توانید ورزش های سبک امتحان کنید ، مانند نرمش و حرکات کششی که می تواند کمک حال شما باشد. 

8. میوه و سبزیجات بخورید

به هیچ عنوان در زمانی که سیگار را ترک نموده اید رژیم نگیرید چرا که محدودیت شما نسبت به غذا می تواند نتیجه معکوس داده و شما دست از ترک کردن بردارید و بیش تر سعی کنید تا با استفاده از میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و پروتئین بدون چربی وعده های غذایی خود را پیش ببرید این موارد جز مواردی است که می تواند به سلامتی شما بسیار کمک کند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید