۳۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان یزد سالمند هستند

خانه اخبار روز استان یزد ۳۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان یزد سالمند هستند
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

۳۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان یزد سالمند هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: حدود ۱۳ هزار سالمند در قالب ۱۰ هزار و ۸۸ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

۳۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان یزد سالمند هستند

۳۰ درصد از مددجویان کمیته امداد استان یزد سالمند هستند

به گزارش یزد نیوز، محمد حسین جمال پور معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه ۳۰ درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد سالمند هستند، گفت: حدود ۱۳ هزار سالمند در قالب ۱۰ هزار و ۸۸ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اینکه ۶۷ درصد سالمندان تحت حمایت زن و ۴۳ درصد مرد هستند، افزود: پرداخت کمک معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان ازجمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت است.

جمال پور در ادامه به نیاز‌های اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی ازجمله نیاز‌های ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیاز‌ها به سالمندان کمک کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه بیشترین سالمندان تحت حمایت ساکن شهرستان تفت هستند، یادآور شد: سال گذشته ۹۹۵۳ خانوار سالمند تحت حمایت از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند شدند و چهار میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان در قالب کمک‌ معیشت ماهیانه، تأمین سبد موارد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه‌های نگهداری آنان هزینه شد.

هم‌اکنون ۲۲ هزار و ۲۷۱ خانوار با جمعیت ۴۳ هزار و ۲۷۸ مددجوی تحت حمایت از خدمات کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید