ترک سیگار و تاثیر آن بر ریزش موها !

خانه اخبار سیاسی یزد ترک سیگار و تاثیر آن بر ریزش موها !
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

رویش مجدد مو نیاز به نکات زیادی دارد، که هر کدام عامل مشخص و درمان قابل کنترلی خواهند داشت. همه‌ی ما خوب می‌دانیم که سیگار کشیدن مشکلاتی برای سلامتی ما دارند از جمله ناخن ‌های زرد شده، دندان ‌های بد فرم و یکسری تغییرات فیزیکی دیگر. اما آیا ترک سیگار بر رویش مجدد مو تاثیر گذار است؟ ما در این مقاله از مرکز ترک سیگار رها می خواهیم در خصوص ترک سیگار و فاید آن بر مو صحبت کنیم.

شما می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص دوره های ترک سیگار از طریق شماره های 02122567561  و 02122794683 با مشاورین مجموعه خانه رها در تماس باشید.

به خطر افتادن سلامت پوست و مو با سیگار کشیدن

سیگار یا هر نوع ماده دخانی دیگر به خاطر داشتن نیکوتین و مونواکسید کربن منجر به مشکلات پوستی شده و مانع ترمیم پوست می شود . ازین رو نیکوتین باعث کوچک شدن رگ های خونی لایه بیرونی پوست می شود ، بعلاوه ارسال مواد مغذی و اکسیژن پوست را کاهش خواهد داد و با توجه به اینکه مواد مغذی و اکسیژن برای تغذیه پوست بسیار ضروری می باشد ، در نتیجه با کاهش این موارد ، سلامت پوست به خطر می افتد. از طرفی دیگر ریزش مو از نوع الگوی مردانه ، خاکستری و در نهایت سفید شدن مو از عوارضی است که در افراد سیگاری کم سن و سال دیده می شود . شما میتوانید با امتحان بهترین روش ترک سیگار در مجموعه خانه رها حس رهایی از سیگار را تجربه کنید.

به خطر افتادن سلامت پوست و مو با سیگار کشیدن

سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود!

ریزش مو یکی را می توان یکی از هزاران ضرر سیگار کشیدن بر بدن انسان دانست. شاید از خودتان بپرسید دودی که به درون ریه ی ما می رود چه ربطی به سر و موی ما دارد؟!  پاسخ سوال شما اینجاست، پاسخی که از لحاظ علمی اثبات شده است: طبق آخرین تحقیقاتی که بر روی بیش از 740 مرد 40 تا 90 ساله در قاره آسیا انجام شده است، سیگار کشیدن در مدت نه چندان طولانی باعث ریزش مو و جلوگیری از رشد مجدد آن تارهای آن می شود. افرادی که روزانه بین 15 تا 20 نخ سیگار مصرف می کنند، بیشتر در معرض ریزش مو قرار دارند. سیگار کشیدن زیاد باعث ریزش مو زود هنگام، حتی در دوران جوانی می شود.

سیگار کشیدن باعث ریزش مو می شود!

سیگار  کشیدن چگونه باعث ریزش مو می شود؟

سیگار به دو دلیل می تواند باعث ریزش مو شود:

  1. استرس اکسیداتیو
  2. کاهش جریان خون

استرس اکسیداتیو موقعی رخ می دهد که رادیکال های آزاد بیش از حدی در بدن شما وجود داشته باشد که می تواند به DNA  سلول های شما آسیب جدی وار کند. زمانی که شما موهای خود را از دست می دهید، موهای شما می توانند حتی نسبت به استرس اکسیداتیو حساس تر شوند و همن مورد باعث ریزش شدید مو گردد.

مواد شیمیایی موجود در تنباکو نیز می توانند به طور مشابه بر توانایی بدن شما در پمپاژ خون به قسمت های مختلف تأثیر گذار باشد. مطالعات نشان می دهد که نیکوتین با ایجاد انقباض عروق خونی، جریان خون را در سراسر بدن محدود می کند.  این گردش خون ضعیف نه تنها می تواند شما را در معرض خطر لخته شدن خون و حملات قلبی قرار دهد، بلکه می تواند از رساندن مواد مغذی به موهای شما جلوگیری نماید و مانع از رشد آنها نیز شود.

جریان خون سالم به پوست سر و بدن می تواند به افزایش ضخامت مو و تشویق رشد مجدد موهای شما نیز کمک کند. برای تولید موهای ضخیم و شاداب، پوست سر به محیطی سالم نیاز دارد که فولیکول های مو در آن رشد نمایند. متأسفانه، حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار و نیکوتین نیز می تواند مشکلاتی را برای پوست و در نتیجه پوست سر ایجاد نماید.

سیگار نه تنها می تواند باعث نازک شدن موها شود، بلکه می تواند به طور قابل توجهی به تمام جنبه های سلامت موهای شما آسیب جدی برساند. سیگار کشیدن علاوه بر ریزش مو، ممکن است از طرق دیگر بر سلامت موهای شما تأثیر منفی بگذارد.

سخن پایانی

همیشه به سلامتی خود اهمیت دهید و خواهان زیبایی باشید و هیچگاه به خود این اجازه را ندهید که یک عادت غلط باعث از بین رفتن سلامت، زیبایی، اعتماد به نفس و حتی در بعضی موارد باعث از بین رفتن شأن اجتماعیتان شود. با قطع مصرف سیگار این لطف را در حق خود و زیبایی ظاهری خود بکنید.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید