چرم و مراقب از آن ،چگونه مبلمان و وسایل چرمی را تمیز کنیم؟

چرم و مراقب از آن
چرم و مراقب از آن
خانه دانستنی ها چرم و مراقب از آن ،چگونه مبلمان و وسایل چرمی را تمیز...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

چرم و مراقب از آن

چرم یک محصول طبیعی است که از پوست حیوانات تهیه می شود  و می توان آن را به صورت نرمتر مانند جیر و یا برنزه پردازش کرد تا یک چرم براق صاف مانند چرم آنیلین یا چرم نپا ایجاد شود. چرم سفید در طی فرآیند برنزه کردن آلوم و یا کروم ایجاد می شود و هیچ رنگی به آن اضافه نمی شود.کالاهای چرمی سفید ، برای اثاثیه یا لوازم داخلی یا پوشاک مورد استفاده قرارمی  گیرند و به دلیل سفید بودن آنها  در معرض لکه ها و تغییر رنگ هستند. برای جلوگیری از زرد شدن در اثر آلاینده های طبیعی باید ازمواد تمیز کننده مخصوص چرم سفید استفاده شود. در ادامه این مطلب از یزد نیوز با چرم و مراقب از آن آشنا شوید.

چرم و مراقب از آن
چرم و مراقب از آن

چند روش برای تمیز کردن چرم سفید

اگر مبلمان ، کیف پول ، کفش یا ژاکت شما از چرم سفید تهیه شده باشد  ، باید به طور مرتب تمیز شود  تا علاوه بر جلوگیری از لکه دار شدن از ترک خوردگی  نیز محافظت  شود .

متناسب با دفعات استفاده از آن ؛  چرم را به طور مرتب با یک پارچه میکرو فیبر خشک پاک کنید. با این کار لکه ها و غبار سبک ؛ از بین می رود.

نکته قابل توجه

بسیار ناراحت کننده است زمانی که شما متوجه می شوید که ژاکت چرمی که زیبایی آن به رنگ روشن آن است تغییر رنگ داده و به رنگ زرد متمایل است .

این تغییر رنگ ناخوشایند در اثر قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و روند اکسیداسیون طبیعی که باعث از بین رفتن الیاف چرم می شود ایجاد می شود.

در حالی که جلوگیری از زرد شدن کامل غیرممکن است ، مواردی وجود دارد که می توانید برای حفظ رنگ سفید چرم انجام دهید:

از قرار گرفتن در معرض نیکوتین و دود سیگار خودداری کنید.

به طور مرتب چرم را تمیز کنید.

حداقل هر شش از ماه یک نرم کننده چرمی خوب استفاده کنید تا سطح آن در برابر ترک محافظت شود.همچنین تهویه مناسب می تواند  فرآیند اکسیداسیون را کند کند.

چرم و مراقب از آن
چرم و مراقب از آن

آنچه شمابرای تمیز کردن چرم  نیاز دارید

مواد اولیه

صابون مایع یا صابون مخصوص چرم

آب

سرکه سفید مقطر

روغن کتان یا روغن زیتون

وسایل مورد نیاز

بطری های اسپری برای پاشش تمیز کننده

پارچه های میکرو فیبر

شما می توانید صابون های چرمی یا تمیز کننده های تجاری را بصورت آماده خریداری کنید ، اما باید بدانید که علاوه بر اطمینان از محلول ؛ ساختن آن بسیار ساده است.

مواد تهیه شده را باهم ترکیب نموده و محلول تمیز کنده  خود را در یک بطری اسپری کاملا مخلوط کرده و حتما برای مشخص شدن محلول  روی آنرا با برچسب نام گذاری کنید.

یکی از این فرمول ها زیر را انتخاب کنید:

صابون و آب کرچک: یک قسمت صابون با هشت قسمت آب.

سرکه و روغن: دو قسمت سرکه سفید مقطر و یک قسمت روغن کتان یا روغن زیتون.

چرم را با پارچه مرطوب پاک کنید

یک پارچه میکرو فیبر را با آب ساده مرطوب کنید و چرم سفید را پاک کنید. با این کار گرد و غبار و برخی از خاکهای سطحی از بین می رود.

محلول تمیز کردن را روی پارچه اسپری کنید

به جای اسپری مستقیم روی چرم ، محلول تمیز کردن را روی یک پارچه میکرو فیبر تمیز اسپری کنید. این کار باعث جلوگیری از خیس شدن بیش از حد و ایجاد لکه های سفید می شود.

پوست چرمی را پاک کنید

با شروع از بالای یک قسمت و کار کردن در یک بخش کوچک به طور همزمان ، چرم را با پارچه ای که بر روی آن محلول تمیز کننده پاشیده شده  ؛ پاک کنید. از حرکات ملایم و دایره ای استفاده کنید. اگراحساس کردید که اثرات خاک باقی مانده است ، از محلول تمیز کردن کمی بیشتر استفاده کنید.

چرب کردن پوست چرم

بعد از تمیز کردن چرم ، از پارچه میکرو فیبر خشک استفاده کنید و چرم را به آرامی چرب کنید. نیازی به شستشوی محلول تمیز کننده نیست.

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید