طرز تهیه شیشه پاک کن در خانه ، خودتان شیشه شور تهیه کنید

طرز تهیه شیشه پاک کن در خانه
طرز تهیه شیشه پاک کن در خانه
خانه دانستنی ها طرز تهیه شیشه پاک کن در خانه ، خودتان شیشه شور تهیه...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

طرز تهیه شیشه پاک کن در خانه

شیشه های منزل و یا محل کار خود را می توانید به سادگی با موادی که احتمالا در همه خانه ها موجود است تمیز کنید  و نیازی به صرف هزینه های اضافی برای خرید این مایعات که از مواد شیمیایی تهیه می شود و ممکن است مضراتی را نیز برای شما به همراه داشته باشد نخواهید داشت .طرز تهیه شیشه پاک کن در خانه بسیار راحت است، در ادامه یزد نیوز بخوانید.

بجای خرید شیشه پاک کن های تجاری می توانید اقدام به خرید بطری های پاششی نموده و هر بار که مواد پاک کننده تمام شد به جای خرید یک بطری جدید ، دوباره از همان بطری اسپری استفاده کنید. علاوه بر استفاده بهینه از این بطری ها ؛ به دلیل کمتر شدن دفع بطری ها به محیط زیست نیز می توانید کمک کنید .

طرز تهیه شیشه پاک کن در خانه
طرز تهیه شیشه پاک کن در خانه

آماده امتحان کردن شیشه خانگی هستید؟

در اینجا دو روش برای تهیه آن وجود دارد.

پاک کننده شیشه ای سرکه

مواد لازم

۱ سرکه سفید

۱ قسمت آب

یک بطری اسپری

بطری اسپری را با سرکه و آب با قطعات مساوی پر کنید. سپس به عنوان تمیزکننده از آن استفاده کنید. اگر یک محلول  معطررا ترجیح می دهید ، می توانید سرکه را معطر کنید.

فواید استفاده از سرکه به عنوان پاک کننده شیشه  چیست؟

علاوه بر صرفه جویی در هزینه از  هیچ نوع مواد شیمیایی در آن بکار نرفته است  همچنین به طور موثری اثر انگشت و سایر دستگاه های تمیز کننده پنجره را از بین می برد و رگه هایی باقی نمی ماند.

پاک کننده شیشه سرکه و الکل

این تمیز کننده به سرعت تبخیر می شود ، بنابراین اثری از لکه نمی ماند و در عین حال  ارزان است واین در حالی است که اکثر شیشه پاک کن های تجاری نیز حاوی الکل می باشد .

مواد لازم برای تهیه

۱ فنجان الکل

۱ فنجان آب

۱ قاشق غذاخوری سرکه

بطری اسپری پاششی

از یک فنجان الکل ، یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری سرکه استفاده کنید. بطری اسپری را پر کرده و به عنوان پاک کننده شیشه ای استفاده کنید. در یک کابینت خنک و دور از هر منبع گرما نگهداری کنید زیرا الکل مخلوطی قابل اشتعال است.

برای تمیز کردن شیشه به جای حوله های کاغذی یا دستمال از روزنامه استفاده کنید.

طرز تهیه شیشه پاک کن در خانه
طرز تهیه شیشه پاک کن در خانه

هشدارها و موارد احتیاط در استفاده از پاک کننده ها

همیشه محتوای بطری های تمیز کننده خود را به وضوح با حروف بزرگ برچسب بزنید. “پاک کننده شیشه الکل و پاک کننده شیشه سرکه ؛  برچسب های خوبی هستند.

همچنین بهتر است که تاریخ مخلوط کردن مواد را ثبت کنید ؛ در صورت عدم نتایج مطلوب تاریخ تولید و احتمال انقضای آن  می تواند به شما کمک کند .

محصولات تمیز کننده را جدا از مواد پخت و پز نگهداری کنید.چرا که ممکن است از آن در پخت و پز و یا شرب بحای مایعات و یا حتی آب به اشتباه استفاده نمایید .

 



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید