معرفی هتل های سنتی یزد

خانه اخبار سیاسی یزد معرفی هتل های سنتی یزد
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نظرات:0

یزد به عنوان نخستین شهر ایران که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته، دارای زیباترین و قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری است. از طرفی شهر یزد از جمله معدود شهرهایی است که هنوز بافت سنتی خود را از دست نداده و می‌توانید در گوشه‌گوشه‌ی آن ساختمان‌های قدیمی با بافت تاریخی را ببینید! یکی از جذاب‌ترین مساجد در یزد قرار گرفته که دارای بلندترین مناره‌های ایران است. از طرفی آثار زیادی از زرتشتیان در این شهر به‌یادگارمانده که فوق‌العاده دیدنی است.
همه این‌ها دلایل خوبی برای سفر به یزد است؛ اما ابتدا باید بدانید که یزد چه اقامتگاه‌هایی برای ماندن دارد؟ همان‌طور که اشاره شد شهر زیبای یزد بافت تاریخی خود را در برخی از مناطق شهر از دست نداده و به همین دلیل هم می‌توانید هتل های سنتی یزد را نیز ببینید و در آنها اقامت داشته باشید. اگر با هتل های یزد آشنایی ندارید، شما را به ادامه این مقاله دعوت می‌کنیم. در این مقاله می‌خواهیم زیباترین و جذاب‌ترین هتل های سنتی یزد با‌ امکانات و خدمات آنها را معرفی کنیم.

هتل داد یزد


یکی از هتل های لوکس یزد هتل داد است. این بنای زیبا در سال ۱۳۰۷ ساخته شده و در سال ۱۳۸۶ به عنوان هتل ۴ ستاره‌ داد افتتاح گردید. هتل داد تابه‌حال موفق به دریافت جایزه ۲۰۰۹ آلمان به دلیل مشتری‌مداری شده است. از مزایای رزرو هتل داد یزد دسترسی بسیار ساده به مجموعه امیر چخماق، آتشکده زرتشتیان، موزه آب و آب انبار شش بادگیر است. هتل داد یکی از هتل‌ های سنتی این شهر بوده که دارای ۹۰ باب اتاق و سوئیت است.
از جمله این اتاق‌ها می‌توان به اتاق دو تخته دبل و توئین، اتاق سه تخته، اتاق چهار تخته و انواع سوئیت‌های مجلل اشاره نمود. همچنین این هتل دارای چندین رستوران و کافی شاپ برای پذیرایی از مهمان‌ها است. یکی از رستوران‌ها در پشت بام هتل قرار گرفته و چشم‌اندازی زیبا از شهر یزد را به رخ می‌کشد.

هتل باغ مشیرالممالک یزد


در خیابان انقلاب، هتلی زیبا و مجلل را خواهید دید که به هتل باغ مشیرالممالک یزد معروف است. این هتل باشکوه دارای امکانات خوبی است که نظیر آنها جکوزی، اتاق بازی برای کودکان، تهویه مطبوع، سالن کنفرانس، کافی شاپ، خودپرداز، قهوه ساز، آسانسور، سالن همایش، نمازخانه، کتابخانه، تاکسی سرویس، آرایشگاه، پارکینگ، خدمات ویژه معلولین، صندوق امانات، فن کویل، رستوران، فضای سبز و رستوران فضای باز است. هتل باغ مشیرالممالک یزد در سال ۱۳۷۹ توسط شرکت مشیر خریداری شده و در سال ۱۳۸۲ پس از بازسازی‌های لازم به عنوان یک هتل شروع به کار نمود.
این هتل زیبا با وسعتی حدود ۱۳ هزار مترمربع بنایی متعلق به دوران قاجار بوده که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از جاذبه‌های اطراف هتل نیز می‌توان به باغ دولت‌ آباد، آب انبار، مسجد جامع، آتشکده زرتشتیان، زندان اسکندر و میدان امیر چخماق اشاره کرد. از امکانات داخلی هر یک از واحدهای اقامتی هتل باغ مشیرالممالک یزد باید به حمام، پنجره‌هایی با ویو عالی، سرویس فرنگی، تلفن، اینترنت در اتاق، مینی بار، یخچال و تلویزیون ال‌سی‌دی اشاره نمود

هتل موزه فهادان یزد

اگر به فکر رزرو هتل در یزد هستید، حتماً نگاهی به تصاویر هتل موزه فهادان بیندازید. این هتل زیبا یکی از محبوب‌ترین هتل های شهر یزد بوده که در مقابل زندان تاریخی اسکندر قرار گرفته است. هتل موزه فهادان هتلی قدیمی و با اصالت بوده که قدمت آن به ۲۵۰ سال پیش بازمی‌گردد! در واقع یکی از هتل های سنتی یزد هتل موزه فهادان بوده که در سال ۱۳۸۶ مورد بازسازی قرار گرفته است.

این هتل دارای سه حیاط، یک سرداب، عمارت کلاه‌فرنگی، موزه و یک پشت‌بام تاریخی است. امکانات و خدمات هتل نیز شامل کافی شاپ، رستوران، صندوق امانات، خانه‌داری، تاکسی سرویس، اینترنت در لابی و پارکینگ است. با رزرو هتل موزه فهادان یزد به جاذبه‌های تاریخی این شهر مانند زورخانه ابوالفضل، موزه کله، زندان اسکندر و خانه لاری‌ها اشراف خواهید داشت.

هتل ملک التجار یزد

در خیابان قیام می‌توانید به دنبال هتل تاریخی ملک التجار یزد باشید. این هتل یکی از زیباترین معماری‌های سنتی ایران را دارد و در سال ۱۳۷۶به بهره‌برداری رسیده است. باید بدانید که هتل ملک التجار یزد بنایی تاریخی بوده که قدمت آن به ۳۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. در آن دوره این هتل متعلق به شخصی به نام حاج علی عسگر شیرازی بوده که ناصرالدین‌شاه به او لقب ملک التجار داده بود!

در کل هتل ملک التجار یزد دارای ۲۳ واحد اقامتی بسیار زیباست که در این اتاق‌ها امکانات خوبی نظیر سرویس فرنگی، تهویه مطبوع، تلویزیون ال‌سی‌دی، اینترنت، مینی بار، تلفن، حوله، یخچال و حمام را خواهید دید. از خدمات و امکانات عمومی هتل نیز می‌توان به صندوق امانات، نمازخانه، سیستم اعلام حریق، قهوه‌خانه، رستوران، امکان تهیه بلیط هواپیما و قطار، خدمات پزشکی، خشکشویی، خانه‌داری و روم سرویس اشاره نمود.

هتل سنتی باغ مرشد یزد

یکی از زیباترین هتل های یزد، اقامتگاه سنتی باغ مرشد است. این هتل روبروی شهرداری منطقه ۲ قرار گرفته و دارای امکاناتی نظیر کافی شاپ، رستوران، فضای سبز، صندوق امانات، نمازخانه، لاندری، روم سرویس و تاکسی سرویس است.

هتل سنتی باغ مرشد یزد در سال ۱۳۸۶ آغاز به کار نموده و یکی از هتل های سنتی یزد با معماری تاریخی زیبا است. قدمت هتل سنتی باغ مرشد به دوره زندیه بازمی‌گردد و سبک معماری آن خاص است.

در این هتل ۵ باب اتاق و سوئیت را خواهید دید که شامل اتاق‌های دو تخته، اتاق‌های سه تخته، اتاق‌های چهار تخته و اتاق‌های کانکت است. در این اتاق‌ها امکاناتی نظیر اینترنت رایگان، تلفن، تلویزیون، یخچال، سرویس بهداشتی فرنگی و امکان شارژ وسایل برقی وجود دارد. ناگفته نماند هتل سنتی باغ مرشد یزد دسترسی ساده‌ای به آب انبار شش بادگیر، آتشکده زرتشتیان، امیر چخماق، بازار خان یزد و باغ دولت آباد دارد.

هتل خوان دوحد یزد

یکی از جذاب‌ترین هتل های سنتی یزد، هتل خوان دوحد است. این بنا در واقع یکی از خانه‌های قدیمی مربوط به دوره صفوی و قاجار بوده که در سال ۱۳۹۴ به طور کامل بازسازی شده است. در حال حاضر هتل خوان دوحد دارای ۲۵ فضای اقامتی شیک و مدرن بوده که انواع امکانات رفاهی را برای اقامت دارد. جاذبه‌های اطراف هتل سنتی خوان دوحد یزد نیز شامل مسجد جامع، حمام خان و موزه آب است.

از امکانات عمومی هتل نیز می‌توان به پارکینگ روباز با فاصله ۷۰ متر از هتل، کافی شاپ فضای باز، دو حیاط با معماری‌های متفاوت، تاکسی سرویس، خشکشویی، تهویه مطبوع و اینترنت بی‌سیم اشاره نمود. اگر نگاهی به قیمت هتل‌ های یزد بیندازید، متوجه می‌شوید که هتل سنتی خوان دوحد که در بلوار شهید عاصی زاده قرار گرفته، قیمت‌های مناسبی را برای اقامت ارائه می‌دهد.

هتل های سنتی یزد را می‌توان آنلاین رزرو کرد؟

در حقیقت باید بدانید که اقامت در هتل های سنتی یزد یکی از بهترین خاطرات عمرتان خواهد بود! پس برای رزرو هتل های یزد دست دست نکنید و هر چه سریع‌تر به وب‌سایت ایران هتل آنلاین و صفحه هتل های یزد (iranhotelonline.com/yazd-hotels) مراجعه نمایید. در این وب‌سایت می‌توانید انواع هتل های سنتی یزد رزرو و قیمت هتل در یزد را نیز بررسی کنید. همچنین با مراجعه به گالری تصاویر ایران هتل آنلاین می‌توانید عکس‌های مرتبط با هر هتل را مشاهده نموده، سپس هتل موردنظرتان را به صورت آنلاین رزرو نمایید.

متا: هتل های یزد مجموعه‌ای جذاب و دیدنی است که بهترین آنها هتل ‌های سنتی هستند. این هتل‌ ها شامل هتل موزه فهادان، هتل سنتی داد، هتل ملک التجار، هتل باغ مرشد و غیره است.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید