محصول بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی یزد بیمه شد

خانه اخبار روز استان یزد محصول بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی یزد بیمه شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

فرهاد کشمیرشکن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: امسال با برنامه ریزی صورت گرفته ، تلاش شد با توجه به برخی حوادث مانند سیل ، توفان ، سرما، گرما زدگی و از این قبیل امور نسبت به بیمه محصولات و فرهنگ سازی در این زمینه با رشد حداکثری سطح بیمه اقدام شود.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ بیمه انواع محصولات اظهارکرد: صندوق بیمه کشاورزی بهترین راهکار برای تضمین تولیدات کشاورزی استان که اقلیم گرم و خشک و دما هوا در شب و روز اختلاف زیادی دارد، است.

این مسوول شعب بانک کشاورزی استان یزد ، ادامه داد: موثرترین روش برای تضمین تولید، بیمه محصولات نزد صندوق بیمه کشاورزی است.

بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورزان اطمینان ایجاد می‌کند

کشمیرشکن بیان کرد: این روش و رویکرد می‌تواند در صورت بروز سوانح طبیعی از قبیل بارندگی، خشکسالی، سیل ، تگرگ و دیگر امور برای کشاورزان این اطمینان را ایجاد کند که با کمک صندوق بیمه ، بخشی از زیان  سرمایه از سوی بیمه گذار برگردانده می شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان یزد ، تصریح کرد: در سال زراعی پیش رو ، تعرفه ها و گزینه‌های متعددی با توجه به سطح توانمندی و خطرهای مورد نظر بهره برداران در نظر گرفته شد تا کشاورزان و دامداران با اطمینان خاطر بیشتر در سال جهش تولید به افزایش تولید محصولات کشاورزی  تلاش کنند.

پرداخت ۶۰ درصد سهم  یارانه دولت در بیمه محصولات کشاورزی 

وی با توجه به پرداخت سهم ۶۰ درصد یارانه دولت در بیمه محصولات کشاورزی اضافه کرد: جبران خسارت این بخش از سوی دولت به دلیل محدودیت منابع اعتباری ، از طریق بیمه محصولات کشاورزی امکان پذیر است.

کشمیرشکن با بیان اینکه مهمترین عامل جبران خسارت بهره برداران بخش کشاورزی ، بیمه یارانه محصول کشاورزی است ، تاکید کرد:  بهره‌برداران  محصولات  زراعی ، باغی ، دام ، طیور ، آبزیان و زنبور عسل خود را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دهند.

وی به پرداخت زیان وارده به تولیدکنندگان از سوی صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی جاری اشاره ای نکرد.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد ، ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار  ( ۷۱ درصد) به کشت محصولات باغی و گلحانه ای اختصاص دارد.

بخش عمده درآمد کشاورزان یزد مربوط به باغبانی است که از ۷۱ درصد اراضی قابل کشت که عمدتا پسته، انار، زردآلو ، زعفران، گیاهان دارویی و دیگر محصولات است، به دست می آید.

۵۹۰ هزار تن محصول زراعی، ۲۵۳ هزار تن محصول باغی، ۵۳۳ هزار تن محصول گلخانه ای و ۳۹۲ هزار تن  محصولات دامی حاصل تلاش حدود ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ کشاورز، دامدار و بهره بردار در تولید محصولات کشاورزی ، باغی ، گلخانه ای و دامی استان است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید