راه اندازی ‌‌مرکز تحقیقات معدنی در استان یزد

راه اندازی ‌‌مرکز تحقیقات معدنی در استان یزد
خانه اخبار اجتماعی یزد راه اندازی ‌‌مرکز تحقیقات معدنی در استان یزد
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

راه اندازی ‌‌مرکز تحقیقات معدنی در استان یزد

استاندار یزد با بیان اینکه دنبال راه اندازی مرکز تحقیقات معدنی در استان یزد هستیم گفت: همکاری دولت و بخش معدن و صنعت می‌تواند اثرات چشمگیری در اقتصاد استان داشته باشد.

راه اندازی ‌‌مرکز تحقیقات معدنی در استان یزد

به گزارش یزد نیوز، محمد علی طالبی پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش ملی نقش معادن در توسعه کشور که در هتل صفائیه یزد برگزار شد با اشاره به جایگاه استان یزد در بخش معدن اظهار داشت: استان یزد به واسطه مردم سخت کوش و پر تلاشی که دارد در تنوع مواد معدنی، ذخایر معدنی و تعداد معادن و شاغلین این بخش آمارهای بسیار خوبی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار یزد با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی در استان ظرفیت بسیار خوبی داریم گفت: اگر به گذشته استان یزد نگاه کنید از هزاران سال پیش، افرادی که قنات‌ها را حفر کردند و مظهر کاوش در زمین را که قنات است که را به منصه ظهور رساندند، نشان از این است که از قدیم الایام تاکنون کاوش‌های معدنی در یزد وجود داشته است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود منابع آبی در استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد حتی با وجود این مشکلات، در بسیاری از محصولات کشاورزی هم جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده است.

طالبی با بیان اینکه اگر امروز معدن به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه باشد، در استان یزد نیز به همین شکل است گفت: معدن در توسعه آینده استان هم جایگاه ممتازی دارد که با کمک فعالین این بخش امیدواریم بتوانیم اقتصاد استان را نیز با تحرکی چشمگیر روبه‌رو سازیم و شرایط و فضایی را به وجود آوریم که بخش معدن و فعالین آن حداکثر بهره‌وری را در فعالیت‌های اقتصادی خود داشته باشند.

استاندار یزد به ویژگی معدن و اثرات آن در استان اشاره و عنوان کرد: بسیاری از کانون‌های جمعیت به واسطه معادن شکل گرفتند و حیات بسیاری از این کانون‌ها در استان وابسته به معدن است.

وی اصلی‌ترین بُعد زندگی مردم استان یزد را معدن دانست و اضافه کرد: انتظار مردم نیز همین است که این نقش معادن به خوبی ایفا و بهره‌برداری‌های لازم و تأثیر آن در اقتصاد نشان داده شود.

همه در یک جبهه فعالیت و به مردم خدمت می‌کنیم

طالبی با اشاره به اینکه انتظار ما این است که در تعامل و همکاری فقط قانون بین ما نباشد چون همه در یک جبهه فعالیت و به مردم خدمت می‌کنیم گفت: در شرایط فعلی که در تامین اعتبارات برای اجرای پروژه‌های مختلف با مشکلاتی روبه‌رو هستیم نیازمند همکاری با بخش معادن هستیم که اگر نیرو و توان این عزیزان در کنار دولت قرار گیرد کارهای بزرگی در استان و کشور قابل انجام است.

استاندار یزد افزود: امروز با مطالبات جدی از سوی مردم مواجه هستیم و امیدواریم که همکاری و تعامل جدی وجود داشته باشد که بتوانیم بیش از گذشته در خدمت عزیزان بوده و برای رفع مشکلات و موانع بتوانیم اقدامات موثری داشته باشیم.

وی عنوان کرد: هر کجا که لازم است به عنوان مدیریت ارشد استان برای پیگیری و رفع موانع بخش معدن کاری انجام شود، کوتاهی نخواهیم کرد و ۱۰ برابر وقتی که مصروف مسائل مختلف در استان شده، در جهت رفع بخش معدن و صنعت بوده است و با این نگاه تعاملی می‌شود به آینده امیدوار بود چون معدن یک نقش مستقیم و غیر مستقیم را توسعه دارد.

طالبی در پایان با اشاره به اینکه در سال‌های قبل به دنبال راه اندازی مرکز تحقیقات معدنی بودیم خاطرنشان کرد: متاسفانه این مرکز راه اندازی نشد و زمین آن نیز خلع ید شد و امیدواریم بتوانیم این مرکز را در استان راه اندازی کنیم.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید