۳۱ مورد مبتلا به بیماری تب مالت در اردکان شناسایی شده است

31 مورد مبتلا به بیماری تب مالت در اردکان شناسایی شده است
خانه اخبار روز استان یزد ۳۱ مورد مبتلا به بیماری تب مالت در اردکان شناسایی شده است
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

۳۱ مورد مبتلا به بیماری تب مالت در اردکان شناسایی شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان از شناسایی ۳۱ مورد فرد مبتلابه بیماری تب مالت تا پایان آبان ماه در این شهرستان خبر داد که نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشته است.

31 مورد مبتلا به بیماری تب مالت در اردکان شناسایی شده است

۳۱ مورد مبتلا به بیماری تب مالت در اردکان شناسایی شده است

به گزارش یزد نیوز، سید محمد پورهاشمی صبح امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان  بابیان اینکه ما باید یاد بگیریم که سلامت فقط درمان نیست، گفت: موضوع سلامت فقط به وزارت بهداشت و درمان مربوط نیست بلکه به همه جامعه ربط دارد و هدف از ایجاد نهادهای بهداشتی در دولت‌ها تأمین سلامت و رفاه مردم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان با اشاره به موضوع سواد سلامت، افزود: سواد سلامت یعنی اینکه افراد توانایی داشته باشند که در مورد سلامتی خودشان بخوانند، درک کنند، تصمیم بگیرند و به دستورات سلامت که از مجاری صحیح به دست آن‌ها رسیده عمل کنند و سواد سلامت هیچ ارتباطی با سواد کلاسیک افراد ندارد.

وی گفت: در حال حاضر باوجود فضاهای مجازی با حجم بالایی از اطلاعات مواجه هستیم که بسیاری از آن‌ها نادرست است و وظیفه ذاتی علمای بهداشت و درمان است که مسائل را به‌صورت درست به سمع و نظر مردم برسانند و درعین‌حال به‌گونه‌ای اقدام شود که مردم در این زمینه تغییر رفتاری داشته باشند.

پورهاشمی در ادامه بابیان اینکه خود مراقبتی یکی از شیوه‌های جلوگیری از ابتلا به بیماری و تشدید آن است، گفت: بیماری‌های مزمن یکی از چالش‌های کشورها بخصوص کشور ماست که این خود مراقبتی نقش مهمی در کاهش مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی دارد و می‌تواند در سلامت جامعه، فرد، خانواده و صرفه‌جویی‌های دیگر در کشور مؤثر است.

وی اظهار داشت: در موضوع بیماری‌های مزمن اگر خود مراقبتی رعایت شود می‌تواند بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از مراجعه به پزشکان عمومی، ۱۸ درصد مراجعه به پزشکان متخصص، ۵۰ درصد مراجعه به اورژانس و ۵۰ درصد از بستری‌ها و غیبت از کار را کاهش دهد.

شیوع بیماری تب مالت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان به شیوع بیماری تب مالت اشاره کرد و افزود: تب مالت یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که به بیماری هزارچهره معروف است و تمام سیستم بدن را درگیر می‌کند.

وی در پایان گفت: متأسفانه در شهرستان اردکان با افزایش این بیماری مواجه هستیم به‌گونه‌ای که در سال گذشته فقط ۹ مورد مبتلابه این بیماری داشته‌ایم ولی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۳۱ مورد ابتلا به بیماری تب مالت شناسایی‌شده است که طبق بررسی‌های انجام‌شده ناشی از مصرف لبنیات مشکوک و پنیر تازه محلی بوده است. ۲۳ نفر از این افراد اصلاً تماسی با دام نداشته‌اند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید