عدم وجود نهاد فرهنگی در بسیاری از نقاط دوردست استان یزد

عدم وجود نهاد فرهنگی در بسیاری از نقاط دوردست استان یزد
خانه اخبار فرهنگ و هنر یزد عدم وجود نهاد فرهنگی در بسیاری از نقاط دوردست استان یزد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

عدم وجود نهاد فرهنگی در بسیاری از نقاط دوردست استان یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد با بیان اینکه تلاشمان باید حفظ برند پایتخت کتاب ایران در یزد باشد، گفت: هیچ نهاد فرهنگی در بسیاری از نقاط دور دست استان یزد نداریم.

عدم وجود نهاد فرهنگی در بسیاری از نقاط دوردست استان یزد

به گزارش یزد نیوز، با اعلام خبر عدم وجود نهاد فرهنگی در بسیاری از نقاط دوردست استان یزد، مجید جوادیان زاده ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه قرار این بوده که انجمن کتابخانه‌ها به سمتی برود که مسئله کتابخانه‌ها را به مسئله استانی تبدیل کند اظهار داشت: به این منظور که خارج از یک سازمان خاص باشد چون همه نهادهای فرهنگی فراتر از یک سازمان بروکراتیک اداری می‌گنجد هستند و انتظار می‌رود که همه مسئله کتابخانه‌ها را از مسائل اصلی خود بدانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان یزد با بیان اینکه کتابخانه تا سال ۸۳ با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی بود و طبق فرآیندی جدا شده است ولی از نظر حقوقی برخی از مسائل مانده است گفت: چیزی که برایمان اهمیت دارد که بتوانیم کتابخانه‌ها که یک شبکه بزرگ در استان یزد است را با نهادهای فرهنگی دیگر پیوند بزنیم و در بسیاری از نقاط دور دست هیچ نهاد فرهنگی نداریم و باید کمکی در سطح شهرستان صورت گیرد تا بتوانند این مجموعه‌ها را راه اندازی کنیم.

برند پایتخت کتاب ایران

وی به برند پایتخت کتاب ایران که امسال به یزد اختصاص یافت خاطرنشان کرد: همکاری بخش‌های فرهنگی استان یزد ثمره‌اش کسب پایتخت کتاب ایران و نام گذاری یزد به این عنوان بود.

جوادیان زاده با اشاره به رقابت بیش از ۱۷۰ شهر برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: در بین این ۱۷۰ شهر، یزد توانست رکورد شکنی کند و به این عنوان دست یافت و این فضای روانی و فکری که در سطح کشور ایجاد می‌شود که باید افراد تاثیرگذار فرهنگی در یزد حضور پیدا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان با تاکید بر اینکه تلاش ما در استان باید نگهداری برند پایتخت کتاب ایران در یزد باشد تصریح کرد: ما می‌توانیم با برگزاری برنامه‌های بسیار خوب در سطح شهرستان به شکلی عمل کنیم که سال‌های بعد این عنوان به یکی از شهرستان‌های استان یزد اختصاص داده شود که در حال حاضر شهرستان ابرکوه به واسطه این فعالیت‌های خوبی که دارد شامل این ظرفیت می‌شود.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید