رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی علیه کرونا در یزد به ۲۹ درصد کاهش یافت

خانه اخبار پزشکی یزد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی علیه کرونا در یزد به ۲۹ درصد کاهش یافت
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

یزد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در استان به ۲۹ درصد کاهش یافت و به این ترتیب روند مراجعه و بستری افراد در مراکز درمانی به این ویروس روزهای آینده بیشتر می‌شود.

بر پایه گزارش این واحد دانشگاهی عدد یادشده پیشتر ۳۹ درصد بود که در حال حاضر به پایین ترین سطح خود از اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ از زمان شیوع کرونا در استان رسیده است.

به گزارش جمعه شب روابط عمومی این دانشگاه، دکتر محمدرضا دهقانی افزود: موج پنجم شیوع ویروس کرونا در استان نسبت به چهار دوره قبلی  که از اواسط خردادماه سال ۱۴۰۰ شمسی آغاز شد و تاکنون هم ادامه دارد، نسبت به دوره های قبلی طولانی تر است.

وی دلیل طولانی شدن مرحله پنجم شیوع کرونا را موفق نبودن شیوه های کنترل این ویروس دانست که به گفته وی  بخش عمده آن ناشی از کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری شهروندان  و سفرهای درون و برون استانی است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از خیز موج جدید ویرس یادشده در فصل پاییز خبر داد و تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل سرما ، ویروس‌ کرونا در این فصل شیوع بیشتری پیدا می کند و بیم آن می رود موج دیگری را تجربه کنیم.

دهقانی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از کرونا، تداوم همراهی اقشار مختلف مردم استان را با کارکنان  درمان خواستار شد.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۱ شهرستان‌ دارد و وضعیت به جز اشکذر در بقیه شهرستان‌ها از لحاظ شیوع کرونا قرمز است.

تاکنون حدود ۴۰۰ هزار دُز واکسن به گروه های هدف اعلام شده از وزارت بهداشت ، درمان و  آموزش پزشکی در یزد تزریق شد و افزایش واکسیناسیون به افراد نقش موثری در کاهش آمار مراجعه کنندگان و افراد بستری در مراکز درمانی استان دارد.  

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان  و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید