دل نوشته ای در قرطینه

خانه یادداشت دل نوشته ای در قرطینه
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

دوستان عزیزم
امیدوارم حالتون خوب باشه و زیاد سختی در قرنطینه بودن، اذیتتون نکرده باشه، البته اگر به ناچار از قرنطینه بیرون نرفته باشید!

نمیدونم چی باید بگم و توی این شرایط چه تصمیمی باید گرفت؟

اوضاع زندگی و کار هر کدوم از ما با آمدن ویروس کرونا به هم ریخته و هر روز که میگذرد صاحبان شغل های بیشتری با در خانه ماندن متضرر میشوند. شرکت ها،فروشگاها،سالن های زیبایی،رستوران ها ،هتل ها وصدها شغل دیگر با این همه چک و وام و قسط و بدهی!

به نظرتون کار درست چیه و چه تصمیمی باید گرفت ؟

با در خانه ماندن، هزینه قشرهای ضعیف جامعه رو کی باید تامین کند !؟

اون کارگری که حتی نمیتونه در ماه یه درآمد منصفانه ای داشته باشد، توی این شرایط و با این وضعیت اقتصادی چه طوری باید هزینه های خانوادشو تامین کنه و جدای از هزینه های خورد و خوراک،با هزینه های مثل قبض آب و برق و گاز و …. چکار کند؟

اگه بخواهیم اون دسته از آدم های بی پناه و کارتن خواب ها را فاکتور بگیریم . که فاکتور گرفتن این دسته از انسان های فراموش شده، ظلم بزرگیست که جهان بشریت در حق این افراد میکنند.

به راستی کدام نهاد مسئول این قشر از جامعه هستند؟

دسته دیگر بچه های کار هستند که تمام هزینه های زندگی خودشون و خانواده هاشون رو با دست فروشی تامین میکردند اگر در خانه بمانند، آیا از طرف ارگان دولتی یا حتی اشخاصی حقیقی مورد حمایت قرار میگیرند؟

اگر در خانه نمانیم چی؟

شیوع این ویروس اینقدر سریع اتفاق می افتد و تمام سیستم دفاعی بدن رو مختل میکندکه نمیتوانیم خیلی راحت از کنارش عبور کنیم و جان خودمون و بقیه رو به خطر بیندازیم .
جمله ای که منو واقعا ناراحت میکنه اینست که میگن احتمال مرگ ویروس کرونا فقط ۲درصده !
این دو درصد جان کلی از مردم دنیا رو گرفت و خیلی ها را داغ دار کرد، و محال است که گریه ها و عزای هم نوع خود را دیده باشیم و از غم انها غمگین نشده باشیم.

به نظرتون این دو درصد ،پزشکان ،پرستاران ،کادر بهداشتی و درمانی را توی شرایط طاقت فرسا قرار نداده است؟ جدا از ندیدن عزیزانشان، افزایش تعداد مبتلایان و کمبود تجهیزات بار سنگینی روی دوش آنها نگذاشته ؟

اگر این دودرصد نبود بنظر شما باز تو قرطینه بودیم ؟

نمیدانم بعد از کنترل شدن این بحران قراره چه اتفاقی بیافتد و چند درصد از مشاغل قرار است به شرایط قبل برگردن و چند درصد موقعیت کاریشون را از دست بدهند ؟

فقط میدونم اونایی که میتوانند از این بحران جان سالم به در ببرند و موقعیت کسب و کارشون را نجات بدهند و از رقبا جلو بزنند یادشون نرود که یکسری از رقبا بخاطر موقعیت پیش آمده شرایطشون تغییر کرده ،حالا که تقاضا زیاد شده و عرضه کم ،اون دسته از شغل هایی که به سلامت از این شرایط خلاص شدن، پیشرفت و موفقیت هاشون را در آینده نگذارند پای تلاش های خودشون، آنها در شکست اشخاصی که بزینس هاشون رو از دست دادن نقش بسزایی خواهند داشت .

فکر کردن به این مسائل واقعا آدمو درگیر میکنه و من فقط توی این شرایط یک تصمیمی گرفتم
که باید تا جایی که میتوانم قوی باشم .

امیدوارم هر کدوم از ما با قدرت بیشتر دوباره از نوع شروع کنیم .

اگر در این شرایط هم دیگر را حمایت و پشتیبانی نکنیم شاید خیلی از ما بخاطر شرایط پیش امده دچار مشکلات مالی،روحی و روانی شویم که باعث شود تصمیمات نادرستی بگیریم که دیگر قابل جبران نخواهد بود

بیاید با یک دیگر همدل و قدم شویم و دست در دست هم این بحران را پشت سر بگذاریم خوبست.

مهدیه غنی



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید