توزیع کودشیمیایی بین کشاورزان یزد ۴۵ درصد افزایش دارد

خانه اخبار روز استان یزد توزیع کودشیمیایی بین کشاورزان یزد ۴۵ درصد افزایش دارد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نظرات:0

یدالله جوادپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع کود اوره، فسفاته و پتاس متناسب با کشت محصولات کشاورزی تا پایان امسال ادامه دارد و در 9 ماهه سال جاری ۷۷۰ تن انواع گندم بذری و ۷۰ تن انواع جو بذری توسط اتحادیه تعاونی های روستایی تولید و بین کشاورزان توزیع شد که این میزان هم نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی از نظر بذر گندم و کود شیمیایی در این استان وجود ندارد ، خاطر نشان کرد: بذر مناسب با  شرایط اقلیمی و سازگاری با کم آب استان تولید و توزیع شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی یزد ادامه داد: امسال پنج هزار و ۴۶۴ تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان به ارزش حدود ۱۴۰ میلیارد ریال خریداری شد که این مقدار نسبت به سال ۱۳۹۸، ۵۲ درصد افزایش داشته است.

یدالله جوادپور افزود: حمایت‌ دولت در تامین و پرداخت به موقع هزینه های خرید تضمینی و تجهیز مراکز خرید مهمترین عوامل افزایش خرید گندم در استان بوده است.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت یزد ، ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و  ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱ درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

منبع: ایرنا



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید