بررسی علت گران شدن قیمت لبنیات در یزد

بررسی علت گران شدن قیمت لبنیات در یزد
خانه اخبار اقتصادی یزد بررسی علت گران شدن قیمت لبنیات در یزد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

بررسی علت گران شدن قیمت لبنیات در یزد

رئیس اتحادیه صنف لبنیات یزد علت اصلی گران شدن قیمت لبنیات در یزد را دامداران اعلام کرد و گفت: اگر محصولات لبنی در یزد بالاتر از قیمت مصوب به فروش برسد برخورد می‌کنیم.

بررسی علت گران شدن قیمت لبنیات در یزد

بررسی علت گران شدن قیمت لبنیات در یزد

به گزارش یزد نیوز، لبنیات که یکی از گروه‌های مهم هرم غذایی را به خود اختصاص داده که شامل شیر، ماست، پنیر، دوغ، بستنی و کشک است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار‌ند و تاکیدات بسیاری به خوردن این گروه مهم غذایی شده است.

سال گذشته در آمارها اعلام شد که مصرف لبنیات در ایران بسیار ناامید کننده است زیرا طبق گزارش سازمان WHO سرانه مصرف لبنیات در ایران به ازای هر نفر در سال ۶۶ کیلو گرم بوده که رتبه ۹۸ را در بین ۱۰۰ کشور به خود اختصاص داده و این در حالی است که کشور فنلاند با مصرف ۳۶۱ کیلوگرم به ازای هر نفر در سال رتبه نخست را دارد.

این آمار سازمان WHO در زمانی گرفته شد که قیمت لبنیات در ایران تقریبا مناسب تر از الانی بود که در انتهای سال ۹۷ و هفته گذشته باز سیر صعودی به خود گرفت و افزایش یافت که بدون شک نگرانی‌هایی که در قبل نسبت به مصرف لبنیات در کشور وجود داشت را به علت پایین آمدن قدرت خرید مردم کاهش می‌دهد.

دامداران؛ علت اصلی گران شدن قیمت لبنیات در یزد

اما سید ضیاء فروزانی علت اصلی گرانی لبنیات در استان یزد را دامداران اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به گرانی علوفه و مخارجی که در پی تولید محصولات لبنی وجود دارد، دامداران اقدام به افزایش قیمت لبنیات در یزد کردند.

رئیس اتحادیه صنف لبنیات یزد با بیان اینکه ما نسبت به گران شدن لبنیات رسیدگی‌های لازم را انجام می‌دهیم اضافه کرد: دامداران علت‌های افزایش قیمت لبنیات را ارائه می‌کنند که از سوی سازمان‌های مربوطه این علت‌ها بررسی و در صورت مثبت بودن آن، اقدامات لازم صورت می‌گیرد و در غیر این صورت اگر مطالب ارائه شده صحت نداشته باشد افزایش قیمتی را نخواهیم داشت.

وی همچنین به واحدهای متخلف نیز هشدار داد و افزود: اگر واحدی در یزد به فروش مواد لبنی بیش از قیمت مصوب اقدام کند بدون شک برخورد خواهیم کرد و اگر شهروندان اینگونه تخلفاتی را در سطح استان مشاهده کردند می‌توانند به سازمان مربوطه گزارش بدهند و ما نیز اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید