بحرانی شدن وضعیت منابع آب مهریز

بحرانی شدن وضعیت منابع آب مهریز
خانه اخبار روز استان یزد بحرانی شدن وضعیت منابع آب مهریز
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

بحرانی شدن وضعیت منابع آب مهریز

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: وضعیت منابع آب مهریز بحرانی شده که ‌رفع این مشکل مستلزم همکاری همه ارگان‌ها و مردم است.

بحرانی شدن وضعیت منابع آب مهریز

بحرانی شدن وضعیت منابع آب مهریز

به گزارش یزد نیوز، محمدمهدی جوادیان زاده در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهریز که با حضور فرماندار مهریز و دیگر اعضای شورای حفاظت این شهرستان برگزار شد، با اشاره به جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی ارزشمند مهریز، اظهار داشت: وضعیت منابع آب مهریز بحرانی است و رفع این مشکل مستلزم همکاری همه ارگان‌ها و مردم است چرا که کوتاهی در این امر جاذبه‌های ارزشمند این منطقه را تهدید می‌کند.

وی افزود: مهریز از قنات‌های با قدمتی برخوردار است که ثبت جهانی و ملی شده و رونق گردشگری در این زمینه تنها با حفظ و حراست از آب‌های زیرزمینی محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد همچنین به ضرورت حفر چاه اضطراری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید چاه تامین آب اضطراری در مهریز داشته باشیم اما تا‌کنون مکان مناسب برای حفر آن مشخص نشده است.

فرماندار مهریز هم در این نشست به بیان مشکلات موجود حوزه آبی این شهرستان پرداخت و خواستار همکاری لازم برای رفع این مشکلات شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مهریز یکی از نقاط گردشگرپذیر استان یزد است، جاذبه‌های طبیعی از جمله چشمه غربالبیز را در جذب گردشگر بسیار تاثیرگذار دانست.

در این نشست موضوعات نصب کنتورهای هوشمند، چالش‌های بوم گردی این شهرستان و بحران آب بهادران نیز مورد بررسی قرار گرفت.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید