انجام نخستین دوره جذب دکتری گردشگری در یزد

انجام نخستین دوره جذب دکتری گردشگری در یزد
خانه اخبار علمی یزد انجام نخستین دوره جذب دکتری گردشگری در یزد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

انجام نخستین دوره جذب دکتری گردشگری در یزد

معاون دانشگاه علم و هنر یزد از آغاز به کار رشته دکتری گردشگری برای نخستین بار در استان یزد خبر داد.

انجام نخستین دوره جذب دکتری گردشگری در یزد

به گزارش یزد نیوز، محسن برزگری ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۸۰۰ دانشجو در دانشگاه علم و هنر یزد در حال تحصیل هستند اظهار داشت: این دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه شش هزار و ۸۰۰ تا هفت هزار نفر دانشجو است گفت: دانشگاه علم و هنر به عنوان یکی از معتبرترین و گسترده‌ترین دانشگاه‌های غیرانتفاعی در کشور شناخته شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر یزد افزود: خدمات آموزشی این دانشگاه با بیش از ۵۲۰ نفر کادر آموزشی اعم از هیئت علمی تمام وقت و همچنین مدرسان به دانشجویان ارائه می‌گردد.

برزگری تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های این دانشگاه، ایجاد رشته‌های آموزشی بر اساس نیازهای جامعه است تا دانش آموختگان این مرکز از فرصت‌های قابل قبول شغلی بهره‌مند باشند و دچار بیکاری نشوند.

وی تصریح کرد: ارتباط قوی با صنعت و کسب و کار در نقاط مختلف استان از سوی این دانشگاه بر قرار شده و برای نخستین بار در استان یزد، رشته گردشگری و روانشناسی در مقطع دکتری در دانشگاه علم و هنر ایجاد شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علم و هنر یزد تصریح کرد: رشته دکتری گردشگری تنها در سه دانشگاه کشور ارائه می‌شود و دانشگاه علم و هنر به عنوان سومین دانشگاه اقدم به این امر کرده است.

برزگری ادامه داد: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، وجود این رشته در استان یزد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و قطعا فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند نقش بسیار مهمی در رسیدن استان به اهدافی که در حوزه گردشگری ترسیم کرده داشته باشند.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته، گزینش از بین ۲۰۰ متقاضی صورت گرفت و در حال حاضر هفت نفر در مقطع دکتری رشته روانشناسی و گردشگری تحصیل می‌کنند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید