کسب ۲ جایزه بین‌المللی در ترکیه و قبرس توسط دانشجوی یزدی

خانه اخبار دانش و فن آوری یزد کسب ۲ جایزه بین‌المللی در ترکیه و قبرس توسط دانشجوی یزدی
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

علی راسترو، دانشجوی هنرمند کارتونیست، نقاش و تصویرساز دانشگاه یزد موفق به کسب جوایز جشنواره بین‌المللی کارتون ترکیه و قبرس شد.

رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد روز دوشنبه به ایرنا گفت: در مسابقه ترکیه که از سوی شهرداری منطقه کارتال این کشور با موضوع اپیدمی کویید ۱۹ برگزار شد اثر کارتون علی راسترو هنرمند جوان و فعال دانشکده هنر و معماری این دانشگاه موفق به کسب جایزه ویژه شهردار کارتال شد.
علی اکبر شریفی بیان داشت: این هنرمند جوان متولد ۱۳۷۷ یاسوج، دانشجوی کارشناسی رشته نقاشی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد، همچنین جایزه بزرگ جشنواره بین المللی کارتون زیتون کشور قبرس را از آن خود کرد.

وی تصریح کرد: نهمین جشنواره بین المللی کارتون OLIVE زیتون قبرس ۲۰۲۰ با دو موضوع زیتون و آزاد، در هر بخش ۳ جایزه اول تا سوم و جایزه بزرگ جشنواره تعیین شده بود که اثر کارتون “علی راسترو” در قالب آزاد با موضوع فقر و بی اعتنایی اغنیا در بخش ویژه جایزه بزرگ این جشنواره موفق شد تندیس زیتون طلایی جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰۰ یورویی را از آن خود کند.

کسب جایزه ویژه جشنواره بین المللی کارتون “ما کرونا را شکست می دهیم”، برگزیده مسابقه نقاشی دیواری در شهر یاسبرین کشور مجارستان، برگزاری نمایشگاه مجموعه آثار کاریکاتور در نمایشگاه استفان سیکرا شهر یاسبرین در کشور مجارستان از دیگر افتخارات این دانشجوی یزدی است.

منتخب بیست و دومین جشنواره یورو کارتوناله بلژیک ۲۰۱۹، منتخب بیست و چهارمین بینال هنری گابروو بلغارستان ۲۰۱۹، چاپ هشت اثر در ششمین مجله کارتونیست‌ های جهان uwc، چاپ پنج اثر در مجله calicomix کلمبیا، فینالیست و منتخب در جشنواره‌های متعدد کارتون از قبیل: برزیل، آلمان، ترکیه، مونته نگرو، کوزوو از دیگر موفقیت‌های این دانشجوی هنرمند دانشگاه یزد است.

دانشکده هنر و معماری یزد از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را در یک خانه‌ وقف شده به دانشگاه با دوره‌ کارشناسی‌ ارشد پیوسته معماری آغاز نموده و در حال‌ حاضر در مجموعه‌ای از خانه‌های سنتی که با حفظ اصالت هنری و معماری آن بازسازی شده‌ است با ۴۹۳ دانشجو و ۲۵ عضو هیئت‌ علمی به فعالیت خود در قالب گروه‌های آموزشی معماری، شهرسازی و نقاشی ادامه‌ می‌دهد.

دانشکده‌ هنر و معماری یزد در محلهی سنتی گلچینان و با مرمت چند عمارت قدیمی از ‌جمله عمارت رسولیان و تغییر کاربری آن به دانشگاه ساخته‌ شده است.

منبع: ایرنا



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید