عکس های روستای قطرم شهرستان بافق

روستای قطرم
خانه گالری عکس طبیعت استان یزد عکس های روستای قطرم شهرستان بافق
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0
روستای قطرم

روستای قطرم در بافق دارای طبیعتی بکر که البته به نظر عموم مردم وجود طبیعت بکر در دل کویرهای یزد کمی غیر قابل باور است اما خوب همین شرایط جوی و اقلیمی سبب شده تا این روستا به عنوان یک مقصد توریستی در بین گردشگران نیز مشهور باشد. روستای قطرم تپه های ماسه ای و طبیعت بکر روستای قطرم را درختان بنه، سبل ارس، بادام کوهی، انجیر وحشی، آنغوزه و زیره و حیات وحش آن را بز، کل، میش، قوچ، کبک، تیهو و یوزپلنگ آسیایی تشکیل داده اند.

روستای قطرم

به غیر از زیبایی هایی که درون روستای قطرم در بافق سه سد آبی و اشکال طبیعی از ماسه های بادی نیز در این منطقه وجود دارد که جذابیت روستا را به اندازه کافی برآورده می سازد. آب آشامیدنی سالم، برق، گیرنده دیجیتال تلویزیون، تلفن ثابت و همراه، دفتر مخابراتی و پستی، اقامتگاه بومی و تفریحی، جاده آسفالته برای دسترسی آسان و … از امکانات رفاهی این روستا می باشد.

 

یکی دیگر از شگفتی های این روستا سیستم آب رسانی و ذخیره آب آن است. آبی که وارد روستا می شود از تمام منازل مسکونی روستا به شکل پلکانی عبور می کند. در حیاط هر خانه حوضچه ای برای شستشو و ذخیره آب قرار دارد که از آب رودخانه پر می شود و همین جریان آب یکی از مهم ترین ارکان شکل گیری معماری خانه های روستا و باغات و مزارع است.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید