عملیات ساخت و اجرای دومین پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد آغاز شد

خانه اخبار روز استان یزد عملیات ساخت و اجرای دومین پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد آغاز شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

به گزارش یزدنیوز و به نقل از گزارش مدیرت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد، عملیات اجرائی احداث دومین پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد آغاز شد.

پارک آموزش ترافیک چیست؟

برای ارتقاء ایمنی ترافیک باید آموزش در تمام مقطع سنی وجود داشته باشد. در بین گروه های مختلف آسیب پذیر در محیط ترافیک ، کودکان بیشتر به جهت عدم آموزش آسیب می بینند.

برای تاثیر گذاری بر کودکان از روش های گوناگون اعم از آموزش نظری در مدارس ، آموزش عملی تبلیغات و رسانه های گروهی می توان بهره گرفت .

آموزش های مستقیم رفتار ترافیکی به کودکان در محیط واقعی توام با خطراتی برای آنها می باشد .

لذا یکی از روش های آموزش عملی به آنها استفاده از پارک های آموزش ترافیک است که شبیه محیط واقعی ترافیک ، بطور مثال : راهها، خط آهن ، پیاده رو و خیابانها،علایم راهنمایی ، چراغ راهنماها و غیره ، ولی در مقیاس کوچکتر طراحی و احداث می گردد .
ایده پارک آموزش ترافیک با استفاده از خودروهای کوچک نخستین بار توسط یک فرد آلمانی فنلاندی الاصل به نام (جاکا ناپاری) ارایه شد.

دومین پارک آموزش ترافیک در یزد

عملیات اجرایی احداث پارک آموزش ترافیک به منظور آموزش رفتارهای ترافیکی و با هدف تقویت دقت و توجه شهروندان به علایم راهنمایی و رانندگی احداث می شود.

زمان آغاز شروع عملیات اجرایی پارک آموزش ترافیک در یزد

صبح روز سه شنبه هجدهم دی ماه با حضور مسئولین استانی و شهری در پارک کوهستان یزد این عملیات آغاز می شود.

موقیعیت مکانی پارک آموزش ترافیک

شایان ذکر است دومین پارک آموزش ترافیک در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر سی میلیارد ریال احداث خواهد شد که با برنامه ریزی انجام شده در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید