حمایت شهرداری یزد از فعالیت های فرهنگی و هنری

حمایت شهرداری یزد از فعالیت های فرهنگی و هنری
خانه اخبار فرهنگ و هنر یزد حمایت شهرداری یزد از فعالیت های فرهنگی و هنری
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:1
حمایت شهرداری یزد از فعالیت های فرهنگی و هنری
شهردار یزد با اشاره به حمایت این سازمان از اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها تصریح کرد: این گذر فرهنگی می‌تواند با نوآوری و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، پویایی بیشتری داشته باشد.

به گزارش یزدنیوز و به نقل از تسنیم، مجید جوادیان زاده ظهر امروز در نشست راهبردی “گذر فرهنگ و هنر مازاری ها” یزد با اشاره به اینکه با راه اندازی این گذر در شهر باید عامه مردم را بیش از گذشته با فعالیت‌های فرهنگی و هنری آشنا کرد اظهار داشت: گذر فرهنگ و هنر علاوه بر آشنایی مردم می‌تواند سبب شود که هنرمندان بتوانند به بهترین شکل ممکن هنر و آثار هنری خود را به نمایش بگذارند و در فروش این آثار نیز موفق‌تر از گذشته عمل کنند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه فعالیت‌های هنری بسیاری می‌تواند در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها در یزد اجرا شود گفت: اجرای زنده مشاعره و فعالیت‌های زنده هنری در بخش تجسمی و صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه‌های هنری، برنامه فرهنگی شهرستان‌های استان یزد و سایر استان‌ها و جمعه بازار کتاب از جمله فعالیت‌هایی است که در می‌تواند در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها برگزار شود.

شهرداری یزد از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها حمایت می‌کند

مهدی جمالی نژاد در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت‌های میراث فرهنگی استان یزد افزود: با توجه به کارکردهای اجتماعی این نوع گذرهای فرهنگی و هنری، باید ارزش‌های مهم تاریخی و فرهنگی یزد مورد توجه قرار گیرد.

شهردار یزد با اشاره به حمایت این سازمان از اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها تصریح کرد: این گذر فرهنگی می‌تواند با نوآوری و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، پویایی بیشتری داشته باشد.

رقیه دوست فاطمی‌ها در این نشست به افتتاح گذر فرهنگ و هنری مازاری های یزد به عنوان یکی از فعالیت‌های ارزشمند فرهنگی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این گذر باید به صورت مستمر برگزار شود.

مدیر کل کتابخانه‌های استان یزد به نحوی اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها اشاره کرد و افزود: اجرای برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم با ارزش‌های فرهنگی یزد و سنت‌های گذشته یزدها بیشتر آشنا شوند.

تأکید مدیر حوزه هنری یزد بر برگزاری اکسپوهای فصلی در یزد

محمد صادق کوچک زاده، مدیر حوزه هنری یزد در ادامه برگزاری اکسپوهای فصلی را در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها بسیار مناسب دانست و افزود: این گذر می‌تواند محیطی مناسب برای برگزاری اکسپوهای هنری در استان یزد باشد.

سید خلف حوتی نژاد به اهداف راه اندازی گذر فرهنگ و هنر مازاری ها در یزد اشاره و خاطرنشان کرد: این گذر در راستای جریان سازی فرهنگی پایتخت کتاب راه اندازی شده که امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل از این مکان فرهنگی در راستای شناساندن فرهنگ و سنت گذشتگان به مردم یزد استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه یکی از اهداف گذر فرهنگ و هنر مازاری ها این است که آثار هنری از فضای بسته گالری و سالن‌ها خارج شود گفت: اجرای این آثار در فضای باز این گذرگاه فرهنگی می‌تواند مردم را بیشتر و بهتر با فعالیت‌های فرهنگی و هنری آشنا کند.

آداب و رسوم مردم یزد در قالب برنامه‌های هنری احیا شود

محمدرضا آخوندی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با اشاره به اینکه احیای آداب و رسوم مردم دارالعباده یزد می‌تواند در گذر فرهنگ و هنر مازاری ها محقق شود گفت: باید جلوه‌های زیبایی از فرهنگ و هنر یزد در این گذرگاه فرهنگی به نمایش گذاشته شود.



1 نظر

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید