ثبت نخستین زادآوری بز وحشی در مهریز

خانه اخبار اجتماعی یزد ثبت نخستین زادآوری بز وحشی در مهریز
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

ثبت نخستین زادآوری بز وحشی در مهریز

نخستین تولد بزهای وحشی در ارتفاعات کوه بوزش در منطقه حفاظت شده کالمند بهادران شهرستان مهریز ثبت شد.

ثبت نخستین زادآوری بز وحشی در مهریز

به گزارش یزد نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل محیط زیست یزد، به دنبال پایش‌های به عمل آمده صبح روز دوشنبه ( امروز ) توسط سرپرست و ماموران منطقه حفاظت شده کالمند بهادران این زادآوری مشاهده شد.

با توجه به حفاظت مطلوب، امنیت فراهم شده در منطقه و ریزش نزولات آسمانی در طول یک سال گذشته ، دو قلوزایی و حتی سه قلو زایی در بین بزها قابل مشاهده است.

منطقه کالمند بهادران مهریز یزد در سال ۱۳۵۵ به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه‌های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال ۱۳۷۰ با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و بمنزله حفاظت شده اعلام گردید.

بز کوهی یا بز وحشی بصورت دسته‌های کوچک در کوهستان‌ها زندگی می‌کنند و جریمه شکار غیر قانونی هر رأس از آن ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

براساس آمارهای موجود تاکنون در استان یزد ۸۰۰ گونه گیاهی، ۱۹۰ نوع پرنده، ۶۰ نوع پستاندار وحشی و ۴۰ نوع خزنده در مناطق حفاظت شده شناسایی شده اند.

اهمیت تنوع گونه های استان، فقط تعدادشان نیست بلکه خاص بودن آن است این گونه ها از ارزش حفاظتی بالایی برخوردارند و اهمیت تنوع زیستی استان به خاطر این عوامل است.

۶۰ نیروی محیط بان، مسئولیت مراقبت و محافظت از یک میلیون و ۲۷۰ هزار هکتار از مناطق تحت حفاظت استان یزد را بر عهده دارند.

شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید