آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در مهریز

آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در مهریز
خانه اخبار روز استان یزد آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در مهریز
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در مهریز

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی از امروز ( پنجشنبه ) در سه بخش کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان به صورت فردی و خانوادگی با موضوع حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در این شهرستان آغاز شد و تا اول خردادماه‌ ادامه دارد.

آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در مهریز

به گزارش یزد نیوز، سعید قریشی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره در  گروه سنی ۴ تا ۱۲ سال از کتاب‌های « گنبد خورشید» ، « زندگی حضرت معصومه(ع) » و « ۱۰ قصه از امام هادی » و در رده جوانان و بزرگسالان از کتاب‌های « امام رضا(ع) » ، « امام رضا(ع) و ایران » ، «  بر مدار آفتاب » ، « شاهچراغ(ع) » و « خورشید رهنما و حکمت‌های نقوی  » برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:  فعالیت فردی در قالب‌ نقاشی با استفاده از تمامی ابزار از جمله آبرنگ، گواش، مداد شمعی و رنگی امکانپذیر است و پویش کتابخوان در قالب فیلم پنج دقیقه‌ای معرفی کتاب که حجم این فیلم‌ها ۷۰مگابایت باید دروبین به صورت افقی تنظیم شود برگزار می‌شود.

این مسوول اظهار کرد: فعالیت گروهی در رده سنی ۹ تا۱۲ سال در قالب نمایش‌نامه خوانی، جمع‌خوانی روزنامه و کتاب پذیرش می‌شود و پویش کتابخوان در قالب داستانک نویسی شامل داستان های کوتاه که حداکثر ۵۰۰ کلمه از محتوای کتاب‌های این بخش است، پیش بینی شد.

قریشی ادامه داد: شرکت در تمامی بخش‌ها از طریق ثبت‌نام در تارنمای جشنواره به نشانی www.samakpl.ir و به صورت الکترونیک امکان پذیر است.

مهریز ۱۲ کتابخانه عمومی با ۱۴۰ هزار نسخه کتاب دارد و بیش از ۱۰ هزار نفر عضو کتابخانه ها هستند.
مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید