۱۷۰۰ طلاق ثبت شده در سال ۹۷ در استان یزد

1700 طلاق ثبت شده در سال 97 در استان یزد
خانه اخبار اجتماعی یزد ۱۷۰۰ طلاق ثبت شده در سال ۹۷ در استان یزد
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

۱۷۰۰ طلاق ثبت شده در سال ۹۷ در استان یزد

مدیرکل سابق بهزیستی استان یزد گفت: آمار ازدواج به نسبت هر سال در حال کاهش است به گونه ای که آمار ازدواج استان یزد در سال ۹۳، ۹ هزار مورد بوده که این عدد به ۶ هزار مورد در سال ۹۷ رسیده است.

1700 طلاق ثبت شده در سال 97 در استان یزد

به گزارش یزد نیوز، مدیرکل سابق بهزیستی استان یزد از ۱۷۰۰ طلاق ثبت شده در سال ۹۷ در استان یزد خبرداد و گفت: ما اگر ارزیابی هایی روی خانواده ها و افرادی که در معرض طلاق قرار می گیرند داشته باشیم  متوجه خواهیم شد که عدم آموزش مهارت زندگی مهمترین علل اختلافات و مشکلات خانوادگی و طلاق ها است.

مهارت قبل از ازدواج، راه تداوم زندگی‌های مشترک

جلیل عفتی، با بیان اینکه تعداد دادخواست های طلاق دوبرابر آمار طلاق که بیش از نیمی از آن ها منجر به سازش می شود، اذعان داشت: بزرگترین نقیصه ای که ما در بحث ازدواج و تشکیل خانواده با آن مواجه هستیم این است که ما بسته به سن و شرایط افراد، اقدامات و برنامه ریزی های لازم را که منجر به توانمندی و مهارت آموزی افراد بشود را نداشته ایم.

وی افزود: نمی توان این آموزش ها را محدود به یک دوره و مقطع خاص کرد و باید در طول یک زمان این آموزش ها داده شود یعنی فرد از زمانی که وارد محیط اجتماعی مانند پیش دبستانی تا دانشگاه می شود فراخور شرایط باید آموزش های لازم را نیز داشته باشد.

آمار ازدواج و طلاق در استان یزد نگران کننده است

عفتی، اضافه کرد: ما برای یک رانندگی و گواهینامه چندین ساعت آموزش و امتحان می گذاریم اما برای ازدواج و فرآیند مهم آن چند ساعت آموزش و مهارت آموزی گذاشته ایم؟! مهمترین اتفاق زندگی هر فرد، تشکیل و ایجاد زندگی مشترک است یعنی از بحث همسر گزینی تا داشتن یک زندگی سالم و تربیت فرزندان که همه در بحث ازدواج ایجاد می شود.

وی بااشاره به آمار نگران کننده ازدواج استان یزد، خاطرنشان کرد: آمار ازدواج به نسبت هر سال در حال کاهش است به گونه ای که آمار ازدواج استان یزد در سال ۹۳، ۹ هزار مورد بوده که این عدد به ۶ هزار مورد در سال ۹۷ رسیده یعنی ۳۰ درصد ازدواج های ما کم شده در حالی که جمعیت ما به نسبت، جمعیتی به نسبت جوان است که شرایط ازدواج را دارند.

عفتی، نگاه نادرست جوانان به ازدواج را یکی از مهمترین دلایل کاهش آمار ازدواج دانست و تصریح کرد: عدم مهارت آموزی و درک درست از ازدواج باعث شده تا نگاه جوانان و حتی پدرو مادرها به ازدواج یک جایگاه معامله مانند شود که یک چیز را می دهند و یک چیز را می گیرند.

۲۰ درصد جمعیت استان یزد را مهاجرین تشکیل می دهند

وی اذعان داشت: مهاجرت و تبعات ناشی از آن را می توان مهمترین معضل اجتماعی استان یزد دانست چراکه ۲۰ درصد جمعیت استان را مهاجرین تشکیل می دهند مهاجرینی که وقتی در مناطق خود ساکن بودند، سازوکار های اجتماعی، رفتارهای آن ها را محدود کرده بوده اما وقتی وارد یک محیط جدید شده اند، بسیاری از محدودیت های رفتاری آن ها کم شده است.

مدیرکل سابق بهزیستی یزد در پایان گفت: ما باید در بحث جمعیت مهاجر استان یزد به صورت خاص کارهایی را انجام دهیم که اگر آسیبی از این فرآیند متوجه استان یزد می شود، آثار آن کم شود.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید