نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت یزد اتباع بیگانه هستند

نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت یزد اتباع بیگانه هستند
خانه اخبار روز استان یزد نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت یزد اتباع بیگانه هستند
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت یزد اتباع بیگانه هستند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت یزد اتباع بیگانه هستند گفت: مهاجرت بسیار زیاد، برنامه‌ریزی شهری در یزد را با مشکل مواجه کرده است.

نزدیک به ۱۰ درصد جمعیت یزد اتباع بیگانه هستند

به گزارش یزد نیوز، غلامعلی سفید صبح امروز در آیین افتتاحیه یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران که به میزبانی یزد در حال برگزاری است اظهار داشت: مردم یزد از خاک کویر ارزشی خلق کردند که امروز تمام جهان به آن می‌بالد و برای همه جهانیان از آن بهره می‌برند.

وی با اشاره به اینکه موضوع روز شهرداری‌ها در کشور لایحه درآمد پایدار است خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید در شرایط تحریم و کاستی درآمدها، تنها راه نجات مملکت تفویض اختیار و توجه به درآمدهایی است که در منطقه توسط نمایندگان مردم وضع و وصول می‌شود.

سفید با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم تمرکز گرایانه مشکلات فعلی را حل کنیم کمتر موفق می‌شویم گفت: تصویب نهایی این لایحه و انجام مدیریت یکپارچه حداقل در کلانشهرها پاسخ مناسبی به شرایط ویژه و بحرانی فعلی است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در قانون شوراها دیده شده که لایحه بودجه قبل از ارسال به مجلس به شهرداری‌ها نشان داده می شود و انتظار می رفت که مسئولان دولت در ارتباط با این لایحه به این موضوع قانونی توجه بیشتر می‌کردند.

موضوع مهاجرت

وی ادامه داد: موضوع مهاجرت برای شهرها مسئله مهمی است، در شهر  و استان ما حدود ۱۰ درصد اتباع بیگانه حضور دارند و این بی برنامگی در مهاجرت، هر گونه برنامه‌ریزی شهری را مختل می‌کند و امکان اینکه برای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، مسائل شهری، اشتغال، مسائل فرهنگی و سایر عرصه‌ها برنامه‌ریزی کنیم ولی از جمعیت به درستی اطلاعی نداشته باشیم امکان‌پذیر نیست.

سفید گفت: نمی‌توان این حجم مهاجرت را به ویژه در کلان شهرها داشته باشیم و بخواهیم برنامه‌ریزی درستی انجام دهیم تا نتایجی که مد نظر است را در حوزه حوزه‌های مختلف به دست آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: شورای پنجم به مسائل فرهنگی، نشاط اجتماعی، توجه به درمان مشکلات ریز شهر در کنار پروژه های بزرگ، احیای بافت تاریخی، توجه به معماری ملی و بومی داشته و در این مسیر کار کرده است.

وی گفت: در زمینه گردشگری عنایت بسیار ویژه‌ای شده و مثلث گردشگری بین یزد، شیراز و اصفهان در حال تقویت است و توجه به آن می‌تواند زمینه توسعه همه جانبه شهر را فراهم کند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید