تولید علوفه دامی در گلخانه‌های یزد

خانه اخبار کشاورزی یزد تولید علوفه دامی در گلخانه‌های یزد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نظرات:0

پژوهشگران مرکز ملی تحقیقات شوری یزد موفق شدند برای اولین بار در کشور پرورش تولید علوفه دامی را در فضای گلخانه میسر کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، عضو هیئت علمی مرکز ملی تحقیقات شوری یزد با اشاره به آغاز تحقیقات این طرح از فروردین ماه امسال در فضای هزار و ۵۰۰ مترمربع گلخانه گفت: این طرح پژوهشی بر روی ۱۰ گونه علوفه‌ای انجام شد و تا کنون سورگوم با عملکرد ۱۲۰ تن در هکتار در سه مرحله برداشت موفق‌تر از سایر گونه‌ها در فضای گلخانه بوده است.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات بر روی سایر گونه‌ها افزود: با توجه به اینکه این طرح یک ساله است پیش بینی می‌کنیم عملکرد سورگوم تا پایان سال دو برابر این میزان باشد.


عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات شوری یزد تأکید کرد که مصرف آب در این نوع کشت ۸۰ درصد کمتر از روش غیر گلخانه‌ای است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هم گفت: این گونه‌های علوفه‌ای در گلخانه‌هایی با سازه‌های ضعیف قابل پرورش است و برای پرورش آن از آب‌های کم کیفیت نیز می‌توان استفاده کرد.


ابوالفضل وکیلی ادامه داد: با توجه به اینکه گیاهان علوفه‌ای از رشد خوبی برخوردارند و می‌توانند با مصرف عناصر اضافی موجود در خاک در امر تعادل بخشی عناصر خاک موثر باشند، از این گیاهان می‌توان به عنوان محصولات بین دو کشت در گلخانه‌ها استفاده کرد.


وی خاطرنشان ساخت: مصرف انرژی در کشت علوفه گلخانه‌ای هم به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید