امام جمعه یزد: حوزه‌های علمیه در یزد توسعه یابد

امام جمعه یزد: حوزه‌های علمیه در یزد توسعه یابد
خانه اخبار روز استان یزد امام جمعه یزد: حوزه‌های علمیه در یزد توسعه یابد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

امام جمعه یزد: حوزه‌های علمیه در یزد توسعه یابد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از اینکه حوزه‌های علمیه استان یزد ظرفیت جذب تعداد کمی طلبه دارند گفت: ‌زمینه توسعه حوزه‌های علمیه در یزد فراهم شود.

امام جمعه یزد: حوزه‌های علمیه در یزد توسعه یابد

به گزارش یزد نیوز، آیتالله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد با اشاره به اینکه در گذشته یزد در مباحث دینی سابقه بسیار ارزشمندی دارد اظهار داشت: ۴۰ سال مرجعیت تشیع به عهده یزد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یزد همیشه جایگاه علما و بزرگان دین بوده و اینکه سعی و تلاش شود که یزد جایگاه علمی خودش را هم حفظ کند و هم دوباره برگشت به آن مفهوم عالی علمی و معنوی داشته باشد، بسیار اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: امروز برنامه‌ریزی دشمنان نسبت به استان‌هایی از جمله یزد که سابقه طولانی در مسائل دینی دارند بر این است که نه حوزه‌های علمیه پا بگیرد و نه معنویت‌ها در این استان‌ها به حالت گذشته اثرگذار باشند.

ناصری یزدی تاکید کرد: بنابراین وظیفه علما و طلاب ما به همراه جوانان خوش استعداد ما در این زمینه بسیار سنگین است و همه باید تلاش کنند تا دشمن به اهدافش نرسد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری به من برای حضور در یزد و تاکید ویژه خودم، این بود که حوزه‌های علمیه باید در یزد تقویت شوند و زمینه‌ای فراهم شود که این حوزه‌ها بهتر و بیشتر فعالیت داشته باشند.

نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجو در این استان در حال تحصیل هستند

وی با بیان اینکه در یزد حدود ۷۰ تا ۸۰ دانشگاه و نزدیک به ۱۰۰ هزار دانشجو در این استان در حال تحصیل هستند گفت: زمینه‌های دانشگاه‌های استان یزد هم بیش از یک هزار هکتار است و بودجه‌های بسیار زیادی هم برای آنها صرف می‌شود که البته همه خوب است و منکر آن نیستیم اما در ارتباط با حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های دینی، تمام حوزه‌های خواهران و برادران یزد در مجموع ۱۰۰ هکتار زمین ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: علاوه بر آن بودجه‌های دانشگاه‌ها فوق العاده خوب است و باید هم باشد اما حوزه‌های علمیه ما همه مربوط به ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال گذشته است و ظرفیت خوابگاهی طلبه‌های شهر یزد هم بیشتر از ۳۶۰ تا ۳۷۰ مورد نیست که اصلا قابل مقایسه با چند ده هزار خوابگاه دانشگاهی قابل مقایسه نیست.

ناصری یزدی ادامه داد: ضرورت دارد در یزد حوزه‌های علمیه متعدد باشد چون ما استعدادهای فراوان داریم و جوان‌های ما واقعا استعداد خوب به همراه اعتقادات بسیار خوب دارند و اگر زمینه‌ها برای رشد و جذب آنها به حوزه‌های علمیه وجود داشته باشد قطعا یزد در آینده توانمندی بسیاری در پیشرفت دینی خوبی پیدا می‌کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن امروز تمام توان خود را برای تخریب ارزش‌های دینی در بین جوانان ما به کار بسته و در این راه از هیچ کاری فروگذار نیست عنوان کرد: لازم است که ما با تقویت مبانی دینی در جامعه و بین جوانان، تلاش‌های دشمنان را بی اثر کنیم.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید