تعطیلی صنوف‌ استان یزد تا پنجم فروردین ۹۹ تمدید شد

تعطیلی صنوف‌ استان یزد تا پنجم فروردین 99 تمدید شد
خانه اخبار روز استان یزد تعطیلی صنوف‌ استان یزد تا پنجم فروردین ۹۹ تمدید شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

تعطیلی صنوف‌ استان یزد تا پنجم فروردین ۹۹ تمدید شد

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد تعطیلی همه صنف‌های استان به استثنای صنوف تامین کننده نیازمندی های اصلی شهروندان را تا پنجم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تمدید کرد.

تعطیلی صنوف‌ استان یزد تا پنجم فروردین 99 تمدید شد

تعطیلی صنوف‌ استان یزد تا پنجم فروردین ۹۹ تمدید شد

به گزارش یزد نیوز، بنا به تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، با توجه به روند نگران‌کننده شیوع ویروس کرونا در استان و با هدف صیانت از سلامت مردم، اصناف، ‌بازاریان و کسبه محترم، تعطیلی همه صنوف استان، به استثنای اصناف تامین کننده نیازمندی‌های اصلی شهروندان شامل نانوایی‌ها، فروشگاه های بزرگ و عمده فروشان مواد غذایی، خواربارفروشان (به جز آجیل فروشان)، فروشندگان لوازم طبی، ‌آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی، قصابی ها، لبنیات و سوپرمارکت ها، مرغ و ماهی فروشان، میوه فروشی ها، عطاری ها، فروشندگان برنج و حبوبات، دفاتر تاکسی تلفنی و آپاراتی‌ها تا پنجم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تمدید می‌شود.

همچنین بنا بر تصمیم این ستاد، فروشگاه‌های بزرگ و شرکت‌های تعاونی مصرف نیز طی این مدت، صرفاً مجاز به ارائه کالاهای مواد غذایی و بهداشتی هستند و البته اعتبار بن‌های خرید کالای کارکنان دولت نیز تا پایان تیرماه سال آینده تمدید شد.

برگشت نخوردن چک کسبه و فعالان خوش حساب اقتصادی

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با تاکید بر برگشت نخوردن چک کسبه و فعالان خوش حساب اقتصادی در استان یزد در این باره اعلام کرده است؛ به پیشنهاد دادگستری استان یزد و با تصویب ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، در راستای حمایت از کسبه و فعالین خوش حساب اقتصادی، در صورت نبود امکان تامین موجودی حساب این افراد، به جهت شرایط خاص اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، چک‌های آنها برگشت نخواهد شد.

بنا بر این اطلاعیه، بدیهی است روسای شعب، با نظارت شورای هماهنگی بانک‌ها مکلف هستند از طریق تماس با صاحب حساب و بررسی سوابق خوش حسابی و عنداللزوم استعلام از اتحادیه های صنفی، شرایط لازم را در این رابطه احراز و اقدام مقتضی را به انجام رسانند.

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد در آخرین اطلاعیه خود یعنی اطلاعیه شماره ۵۷ نیز اعلام کرده است که بنا به نظر معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مردم استان درخواست می‌شود با مراجعه به سامانه خودمراقبتی کرونا و ثبت نام در این سامانه، نظام سلامت کشور را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل این بیماری یاری کنند.

بنا بر این اطلاعیه، همه مردم می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir ‌و تکمیل اطلاعات خواسته شده، ‌گام موثری در ارتقاء سلامت استان در مقابله با شیوع کرونا بردارند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید