سال ۲۰۲۲ باید بتوانیم به عنوان پایتخت کتاب جهان دست پیدا کنیم

سال 2022 باید بتوانیم به عنوان پایتخت کتاب جهان دست پیدا کنیم
خانه اخبار فرهنگ و هنر یزد سال ۲۰۲۲ باید بتوانیم به عنوان پایتخت کتاب جهان دست پیدا کنیم
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

سال ۲۰۲۲ باید بتوانیم به عنوان پایتخت کتاب جهان دست پیدا کنیم

مدیرکل ارشاد استان یزد با اشاره به خیز بلند یزد به سمت پایتخت کتاب جهان در سال ۲۰۲۲ افزود: یزد با داشته‌های فرهنگی‌اش می‌تواند در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سرآمد کشور باشد.

سال 2022 باید بتوانیم به عنوان پایتخت کتاب جهان دست پیدا کنیم

سال ۲۰۲۲ باید بتوانیم به عنوان پایتخت کتاب جهان دست پیدا کنیم

به گزارش یزد نیوز، مجید جوادیان‌زاده در نشست هم‌‌اندیشی معاونان فرهنگی و رسانه‌ای ادارات کل ارشاد استان‌های کشور که با موضوع برنامه‌های ترویج کتابخوانی در محل سالن همایش‌های باقرالعلوم یزد برگزار شد گام بعدی پس انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران را برای سال ۲۰۲۲ اعلام کرد و اظهار داشت: هدف‌گذاری که برای یزد انجام دادیم این است که سال ۲۰۲۲ بتوانیم به عنوان پایتخت کتاب جهان دست پیدا کنیم که برای این امر برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

مدیرکل ارشاد استان یزد خاطرنشان کرد: برای انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران برنامه‌ریزی بلند مدتی انجام گرفت که در آن مشارکت همه دستگاه‌ها و همگرایی آنها به خوبی قابل مشاهده بود و در نهایت هم به خواسته‌ها و اهدافی که داشتیم دست یافتیم که باید از این فرصت طلایی بهترین استفاده را ببریم.

وی یکی از بخش‌های مهم در انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران را مدیریت شهری مناسب در دوران مهدی جمالی‌نژاد، شهردار سابق یزد عنوان کرد و ادامه داد: این مدیریت شهری در انتخاب یزد بسیار اثر بخش و موثر بود و فعالیت‌های بسیار خوبی در این مورد انجام گرفته بود.

داشته‌های فرهنگی استان یزد

جوادیان‌زاده به داشته‌های فرهنگی استان یزد اشاره کرد و گفت: استان یزد دارای مفاخر بسیاری است که سبب شده عنوان پدران فرهنگ ایران را به واسطه داشته‌های گران‌بهایی مانند استاد پیرنیا پدر معماری ایران، ایرج افشار پدر ایران شناسی و همچنین مهدی آذر یزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران با خود همراه داشته باشد.

مدیرکل ارشاد استان یزد در پایان با تاکید بر اینکه ما در استان طرح‌های بسیار خوبی در محلات و گروه‌های مختلف فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی داریم اذعان داشت: استان یزد با بهره‌مندی از کانون‌های فرهنگی گسترده، رتبه نخست کشور به علت تعداد کتابخانه‌ها در سطح استان و همچنین فعالان فرهنگی که دارد می‌تواند در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت‌های بسیار عالی و ماندگاری را انجام دهد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید