اجرای طرح رایگان غربالگری سرطان سینه در اردکان جهت بانوان ۳۰ تا ۷۰ ساله

اجرای طرح رایگان غربالگری سرطان سینه در اردکان جهت بانوان ۳۰ تا ۷۰ ساله
خانه اخبار روز استان یزد اجرای طرح رایگان غربالگری سرطان سینه در اردکان جهت بانوان ۳۰ تا...
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

اجرای طرح رایگان غربالگری سرطان سینه در اردکان جهت بانوان ۳۰ تا ۷۰ ساله

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان از اجرای طرح رایگان غربالگری سرطان سینه جهت بانوان ۳۰ تا ۷۰ ساله در این شهرستان تا پایان ماه جاری خبر داد.

اجرای طرح رایگان غربالگری سرطان سینه در اردکان جهت بانوان ۳۰ تا ۷۰ ساله

به گزارش یزد نیوز، دکتر «سیدمحمدپورهاشمی اردکانی» با بیان این که سرطان سینه یکی از رایج‌ترین سرطان‌ها در دنیاست، گفت: با وجود این که سرطان سینه علائمی دارد اما اکثر افراد نسبت به برخی از این علائم بی‌توجه هستند و علائم خطر را نادیده می‌گیرند لذا با اجرای غربالگری و شناخت علایم هشداردهنده سرطان پستان و مراجعه به موقع می‌توان ضایعات پیش سرطانی را قبل از تبدیل شدن به سرطان، زودتر تشخیص داد.

وی یادآوری کرد: در سال های اخیر با پیشرفت‌های که در تشخیص زودهنگام این بیماری به وجود آمده، درمان نیز با موفقیت بیشتری همراه شده است زیرا وقتی توده‌های سرطانی در اندازه کوچک تشخیص داده می‌شوند، به خوبی درمان‌پذیر هستند و این به کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کمک بسیاری می‌کند.

تشخیص به موقع بیماری رکن اصلی درمان است

پورهاشمی همچنین با تاکید بر این که تشخیص به موقع بیماری رکن اصلی درمان است افزود: سرطان بر خلاف تصور عام، یک بیماری قابل پیشگیری است به طوری که بیش از ۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان با تاکید به پایین آمدن سن ابتلا به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان سینه، گفت: در این طرح پس از بررسی اولیه و اطمینان بخشیدن به افراد سالم، موارد مشکوک به سرطان سینه شناسایی شده و پس از انجام سونوگرافی یا ماموگرافی برای آنها، جهت تشخیص زودهنگام به مرکز تشخیص زودرس سرطان و بیماری‌های غیر واگیر واقع در بیمارستان شهید صدوقی یزد ارجاع داده می‌شوند.

پورهاشمی در پایان ضمن تاکید بر این که از زنان به عنوان پایه‌ها و ارکان اصلی خانواده یاد می‌شود، با اشاره به این که سالانه بالغ بر ۲۲۰ مورد جدید سرطان سینه در بانوان استان یزد شناسایی می شود، گفت: این طرح کاملاً رایگان بوده و همه بانوان ۳۰ تا ۷۰ ساله شهرستان اردکان می‌توانند تا پایان دی‌ماه به مراکز و پایگاه‌های سلامت مراجعه و وضعیت سلامت خود را ارزیابی کنند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید