نماینده ولی‌فقیه در استان یزد: ضرورت کاهش ساعات کاری بانوان به ۴ ساعت

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد: ضرورت کاهش ساعات کاری بانوان به ۴ ساعت
خانه اخبار روز استان یزد نماینده ولی‌فقیه در استان یزد: ضرورت کاهش ساعات کاری بانوان به ۴...
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد: ضرورت کاهش ساعات کاری بانوان به ۴ ساعت

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه برخی شرکت‌ها و فروشگاه‌ها با مشاغل نامناسب کرامت زنان را زیرپا می‌گذارند، بر ضرورت کاهش ساعات کاری بانوان به ۴ ساعت تاکید کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد: ضرورت کاهش ساعات کاری بانوان به ۴ ساعت

به گزارش یزد نیوز، محمدرضا ناصری یزدی عصر امروز در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: با تجربیاتی که در ارتباط با بحث خانواده وجود دارد باید مقداری عمیق‌تر در ارتباط با مسائلی که در ارتباط با بانوان در جامعه وجود دارد توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه زنان در اسلام از کرامت و شان بالایی برخودار هستند گفت: در بحث کودکان هم اقداماتی که در زمینه حمایت حقوقی از آنها می‌شود حرکت‌های خوبی است ولی باید توجه کنیم که با شرایط فعلی ما در حال از دست دادن کودکان هستیم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه کودکان همیشه در بین والدین حلقه وصل بودند گفت: زمانی که یک خانواده فرزند نداشته باشند انگار روح در آن خانواده وجود ندارد.

بی توجهی به فرزندآوری

ناصری یزدی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها توجه به فرزندآوری ندارند گفت: الان دشمنان انقلاب و اسلام به صورت جدی علیه فرزندآوری و ازدواج در ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند که بتوانند ملت ایران را به سمت پیری و ناتوانی هدایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: کانون خانواده از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و در قرآن کریم هم به صله رحم که اصل و پایه آن تشکیل خانواده و احیای زمینه مرتبط بودن و در کنار هم بودن است تاکید ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم کسی که قطع صله رحم می‌کند را لعنت کرده عنوان کرد: این علامت آن است که شان خانواده باید حفظ شود و در کنار این شان باید محبت هم وجود داشته باشد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: الان یک حرکت بدی که از سوی دشمن در حال انجام است و متاسفانه کمتر به آن در کشور پرداخته می‌شود، جایگزین کردن سگ برای همدردی به جای اعضای خانواده است؛ به این صورت نه تنها انسان به سمت جدایی از خانواده کشیده می‌شود، با سگ‌ها خو می‌گیرد.

عدم توجه به تربیت دینی و ترویج این روحیه در بین جوانان و نوجوانان

ناصری یزدی دلیل اینکه چنین مسائلی بعضا در جامعه رشد پیدا می‌کند را عدم توجه به تربیت دینی و ترویج این روحیه در بین جوانان و نوجوانان دانست و عنوان کرد: الان متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که اگر به یک خانم بگوییم این کار یا شغل در شان شما نیست سریعا موضع‌گیری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ادامه داد: در کنار این موضوع افزایش سن ازدواج جوانان به بهانه تحصیل و اشتغال موضوعی است که به یک آسیب در جامعه تبدیل شده که حتما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دختران و پسران می‌خواهند درس بخواهند و مدارک بالاتر بگیرند مشکلی نیست ولی باید به گونه‌ای آنها را توجیه کنیم که در یک سنی ازدواج کنند و پس از ازدواج به ادامه تحصیل بپردازند.

امام جمعه یزد خواستار کاهش ساعات کاری بانوان به ۴ ساعت شد و گفت: باید شرایط کاری بانوان به گونه‌ای تنظیم شود که هم بتوانند کار کنند و از ظرفیت و توانمندی آنها استفاده شود و هم به خانه و خانواده خود رسیدگی کند.

ناصری یزدی ادامه داد: نکته مهم در این زمینه این است که خانم‌ها در این چهار ساعت به اندازه ۸ ساعت برخی دیگر از کارکنان هم کار می‌کنند و البته می‌توان امکان انجام سایر کارها در خانه را فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به سوء استفاده برخی از شرکت‌ها از بانوان به بهانه اشتغال اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از شرکت‌ها و مغازه‌ها دختران را به کار می‌گیرند و با ساعت‌های طولانی در روز، آنها را به کارهایی که اصلا در شانشان نیست به کار می‌گیرند و در آخر هم پول بسیار کمی به آنها می‌دهند.

باید برای بانوان به فکر مشاغلی باشیم که در شان آنها باشد

وی با تاکید بر اینکه باید برای بانوان به فکر مشاغلی باشیم که در شان آنها باشد عنوان کرد: یکی از مسائلی که واقعا مورد نیاز جامعه است و می‌تواند کشور را از مشکلات اقتصادی به دور کند و البته در عین حال برای بانوان هم مفید است، بحث تولید پوشاک است.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: پوشاک صنعتی است که در طول سال مورد استفاده همه افراد جامعه است و الان بسیاری از نیازمان در این صنعت را از خارج کشور وارد می‌کنیم در حالی که می‌توان با توجه ویژه به این صنعت، چندین میلیون اشتغال در کشور به وجود آورد.

ناصری یزدی با بیان اینکه سبک زندگی مردم در ایران با تغییرات گسترده‌ای روبه‌رو شده که برخی از این تغییرات سلامت آنها را با مشکل مواجه کرده گفت: یکی از این موارد در ارتباط با سبک تغذیه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: الان بسیاری از افراد جامعه به سمت غذاهای آماده و فست‌فود‌ها رفته‌اند و نه تنها هزینه بسیار بالایی برای آن پرداخت می‌کنند بلکه سلامتی خود را هم به خطر می‌اندازند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید