ثبت ۳۶ اثر تاریخی از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور

ثبت ۳۶ اثر تاریخی از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور
خانه اخبار اجتماعی یزد ثبت ۳۶ اثر تاریخی از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

ثبت ۳۶ اثر تاریخی از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور

در دومین جلسه شورای ثبت آثار ملی در سالجاری، ثبت ۳۶ اثر تاریخی از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور در حوزه آثار غیر منقول به تایید رسید.

ثبت ۳۶ اثر تاریخی از استان یزد در فهرست آثار ملی کشور

به گزارش یزد نیوز، سرپرست معاونت میراث فرهنگی یزد با اعلام این خبر افزود: یکی از وظایف مهم میراث فرهنگی مطالعه و بررسی پیرامون آثار فرهنگی تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آنها در فهرست آثار ملی و بررسی و شناسایی آثار فرهنگی و تاریخی و طبیعی دارای ارزش و همچنین تهیه شناسنامه های فنی و سایر موارد مربوط به ثبت آثار منقول و غیر منقول تاریخی_فرهنگی، بافت های تاریخی، میراث طبیعی و معنوی در فهرست آثار ملی است.

علی اصغر صمدیانی گفت: در میان آثاری که اخیراً جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور تایید شده، خانه های تاریخی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است و بقیه آثار حسینیه، آب انبار، آرامگاه و بقعه می باشد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: این آثار متعلق به یزد و شهرستانهای اشکذر، بافق، خاتم و ابرکوه می باشد و قدمت آنها از دوره تاریخی آل مظفر تا پهلوی را شامل می شود که از آن جمله می توان به بافت تاریخی ترکان، خانه پولادی، خانه لاری، خانه طهرانی، قلعه رحیم آباد و… اشاره کرد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی یزد در پایان خاطر نشان ساخت: استان یزد تعداد بی شماری از آثار تاریخی و طبیعی با ارزش را در خود جای داده است و تاکنون ۱۷۹۸ اثر فرهنگی و تاریخی آن در چهار حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که از این میان ۱۶۲۴ اثر در حوزه غیر منقول، تعداد ۴۵ اثر در حوزه منقول، ۸۶ اثر در حوزه ناملموس و ۴۳ اثر در حوزه طبیعی بوده است.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید