بافت تاریخی یزد از درون دچار از هم پاشیدگی شده است

خانه اخبار ایران اخبار گردشگری بافت تاریخی یزد از درون دچار از هم پاشیدگی شده است
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نظرات:0

ایسنا/یزد عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که بافت تاریخی یزد به عنوان یک سرمایه جهانی در سطح بین المللی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: اگرچه لایه های بیرونی این بافت برای گردشگران داخلی و خارجی زیبا و چشم نواز است اما این بافت از درون دچار از هم پاشیدگی شده و نیازمند اختصاص بودجه از سوی مجلس برای مرمت و احیاست.

«عزیز الله سیفی» در این رابطه افزود: تاکنون شهرداری یزد برای مرمت بافت تاریخی بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان هزینه کرده، در حالی که سایر دستگاه های دولتی در این زمینه اقدامی انجام نداده‌اند.

وی گفت: اکنون لازم است وزارت میراث فرهنگی در سطح کشور و سازمان میراث فرهنگی در سطح استانی، از طریق جذب اعتبارات برای مرمت این میراث جهانی اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر گفت: همچنین انتظار داریم از سوی مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای برای مرمت بافت تاریخی یزد اختصاص داده شود.

وی همچنین با اشاره به هزینه های اختصاص یافته از سوی شهرداری برای احیای مسیل یزد، گفت: با وجود ادعای مالکیت اداره آب منطقه‌ای یزد بر این مسیل، هزینه ای از سوی این سازمان برای احیای این مسیل صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، سیفی در پایان افزود: بنابراین انتظار داریم مسئولان مربوطه، برای احیای این مسیل همکاری لازم را با سازمان شهرداری داشته و به ایفای نقش این مسیل در مدیریت بحران در مواقع ضروری کمک کنند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید