بازگشایی مدارس مصوبه ستاد کروناست

خانه اخبار روز استان یزد بازگشایی مدارس مصوبه ستاد کروناست
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نظرات:0

ایسنا/یزد استاندار یزد با اشاره به از سرگیری آموزش های حضوری مدارس استان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا و مستند بر تجربیات حاصل از مدیریت سویه اومیکرون در کشورهای پیشرفته دنیا، آموزش‌های دانش آموزان کلیه مدارس کشور به صورت حضوری پیگیری و به صورت هوشمند مدیریت شود.

 مهران فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا خصوص دلایل بازگشایی مدارس گفت: این مصوبات برای تمامی استان‌ها لازم الاجرا بوده و هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد.

استاندار یزد با بیان این‌که کلیه تصمیمات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در قالب کمیته های علمی ذیل ستاد بررسی و اتخاذ می شود، اظهار داشت: بر اساس مصوبات این ستاد، کلیه مدارس کشور براساس پروتکل 07 که در واقع شامل مواردی نظیر بازگشایی مدارس با نیمی از ظرفیت، استفاده از ماسک، تزریق واکسن و ایجاد شرایطی برای تهویه مناسب هوای کلاس‌هاست، بازگشایی می شود.

وی هم‌چنین به آسیب های وارد شده به سیستم آموزشی و تربیتی کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: نتایج مطالعات انجام شده در این حوزه گویای این موضوع است که از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون در بهترین حالت کمتر از ۵۰ درصد اهداف آموزشی و ۲۰ درصد از اهداف تربیتی محقق نشده که قابل تامل است.

 فاطمی در پایان از تشدید نظارت بر عملکرد مدارس در حوزه رعایت آیین نامه 07 خبرداد و تصریح کرد: در صورت لزوم با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و با هماهنگی آموزش و پرورش امکان تعطیلی مقطعی برخی مدارس وجود دارد.

انتهای پیام



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید