شهردار یزد: تنها نباید به برگزاری سالگرد ثبت جهانی یزد اکتفا کرد

شهردار یزد: تنها نباید به برگزاری سالگرد ثبت جهانی یزد اکتفا کرد
خانه اخبار اجتماعی یزد شهردار یزد: تنها نباید به برگزاری سالگرد ثبت جهانی یزد اکتفا کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

شهردار یزد: تنها نباید به برگزاری سالگرد ثبت جهانی یزد اکتفا کرد

شهردار یزد با بیان اینکه تنها نباید به برگزاری سالگرد ثبت جهانی یزد اکتفا کرد گفت: شورای راهبردی و کمیته‌های تخصصی ثبت جهانی یزد اصلاً کارکرد اصلی خود را نداشته‌اند.

شهردار یزد: تنها نباید به برگزاری سالگرد ثبت جهانی یزد اکتفا کرد

به گزارش یزد نیوز، جمال الدین عزیزی دقایقی قبل در نشست یزد؛ شهر میراث جهانی که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه برگزاری اتفاقات به مناسبت میراث جهانی یزد برای بزرگداشت آن مورد نیاز است اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم این ثبت جهانی را به صورت مستمر در سال‌های بعد به صورت واقعی داشته باشیم فعالیت‌های بسیاری را می‌توانیم در روز سالگرد ثبت جهانی انجام دهیم.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: ما در سالگرد این ثبت جهانی می‌توانیم اتفاقاتی رقم بزنیم که استمرار این موضوع را در سال‌های بعد هم داشته باشیم.

وی به تشکیل شورای راهبردی ثبت جهانی یزد و عدم تشکیل جلسات به صورت منسجم در استان اشاره کرد و افزود: کمیته‌های تخصصی هم برای ثبت جهانی یزد ایجاد شد که یا بعضاً اصلاً تشکیل جلسه نداند و اینکه جلساتشان به صورت پراکنده برگزار شد و عملاً سیستم و پلنی که برای حفظ میراث جهانی لازم بوده، کارکرد خود را در قالب آن سیستم نداشته است.

عزیزی با بیان فعالیت‌هایی که در خصوص ثبت جهانی یزد در طول چند سال گذشته برگزار شده گفت: ما در استان باید به شکلی عمل کنیم که شروع حرکت مجموعه‌ای که برای نگهداری و استمرار ثبت تاریخی طراحی شده، در سالگرد ثبت جهانی یزد کلید بخورد تا به صورت مستمر و منظم برنامه مدیریتی که برای آن پیش بینی شده را به صورت واقعی برای انسجام در رفع مشکلات به وجود آوریم.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: اینکه سالگردی را جشن بگیریم و سپس تمام شود و کار دیگری صورت نگیرد ممکن است که یزد را در سال‌های بعد با خطراتی مواجه سازد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید