احیای صنعت گردشگری یزد در نوروز ۱۴۰۱

خانه اخبار گردشگری یزد احیای صنعت گردشگری یزد در نوروز ۱۴۰۱
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نظرات:0

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد: صنعت گردشگری استان را پس از ۲ سال بحران، در نوروز احیا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد آخوندی در نشست مشترک با فرماندار و شهردار یزد گفت: امسال همه اماکن گردشگری دارای راهنمای مسلط و بلد گردشگری می‌شود. علاوه بر آن، باید از تمام پتانسیل‌های مردم و پایگاه‌های بسیج بافت تاریخی برای ایجاد امنیت در زمان نوروز استفاده شود.


وی از ایجاد چندین منطقه ویژه عکاسی، بازگشایی تمام مساجد، حسینیه‌ها و مدارس برای استفاده گردشگران و همچنین تامین فضای لازم برای پارکینگ خبر داد و افزود: بازی‌های بومی محلی، برنامه‌های شاد رادیویی، نقالی و قصه گویی و همچنین برگزاری جشن‌های شاد در همه اماکن مناسب بافت تاریخی جزو برنامه‌های نوروز ۱۴۰۱ خواهد بود.


آخوندی بر لزوم تعامل اداره کل میراث و شهرداری برای برگزاری برنامه‌های نوروز تأکید کرد و ادامه داد: گردشگری یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اقتصادی استان یزد به شمار می‌رود و پس از گذشت دو سال که اقتصاد گردشگری دنیا دچار بحران شده است باید این صنعت را با اهتمام دو جانبه احیا کنیم.


مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از تدارک برنامه‌های متنوع و مختلف برای مسافران و گردشگران نوروزی در ایام نوروز از جمله برگزاری برنامه نوروزگاه در محوطه مجموعه باغ دولت آباد و حسینیه امیرچقماق و پخش برنامه‌های متنوع از شبکه‌های ملی صدا و سیما با محوریت جاذبه‌های گردشگری یزد خبر داد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید