آغاز پذیرش آثار برای جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد

آغاز پذیرش آثار برای جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد
خانه اخبار اجتماعی یزد آغاز پذیرش آثار برای جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

آغاز پذیرش آثار برای جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد

مدیرخانه مطبوعات یزد از انتشار فراخوان دومین جشنواره فصلی روزنامه نگاران، نویسندگان و خبرنگاران رسانه‌های استان اعم از نشریات مکتوب، پایگاه های خبری، نشریات الکترونیک غیر برخط، سرپرستی نشریات سراسری و همچنین نمایندگان خبرگزاری‌های فعال در استان خبر داد.

آغاز پذیرش آثار برای جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد

آغاز پذیرش آثار برای جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد

به گزارش یزد نیوز، فرزاد فیضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره در بخش‌های سرمقاله و یادداشت، عکس(خبری و غیرخبری)،گزارش، مصاحبه ، اینفوگراف و بخش ویژه و جایزه فصل برگزار می شود.

وی گفت: بخش ویژه در سه بخش جهش تولید و رسانه ، سرمایه گذاری در شهر میراث جهانی یزد و توسعه فناوری های نوین صنعت ساخت و ساز و جایزه ویژه هم در زمینه آگاهی بخشی در موضوع ویروس کرونا است.

فیضی اظهار داشت: آثار ارائه شده باید در فاصله زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا ۳۱ خـرداد مـاه در یکـی از نشـریات محلـی، سراسـری، پایگاههای خبری و یا خبرگزاری های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات منتشر شده باشد لازم به ذکر است زمانبنـدی انتشار مطالب در خصوص بخش جایزه فصل) آگاهی بخشی در خصوص ویروس کرونا( از فاصله زمانی اول اسفند ماه ۱۳۹۸ تـا۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ می باشد.

مدیر خانه مطبوعات با بیان اینکه آثار چاپ شده در بولتن های داخلی و نشریات دانشجویی، سایت ها و وبلاگ ها،کانال ها و غیره قابل قبول نمی باشد نام نگارنده باید در اثر درج شده باشد و در صورتی که مطلب با نام مستعار چاپ شده باشـد ، بـرای هـر اثـر بـه صـورت جداگانه تاییدیه مدیر رسانه الزامی است.

وی اضافه کرد: در صورت انتخاب یک اثر مشترک و گروهی به عنوان اثر برگزیده توسط هیئت داوران ، گروه تولیدی به عنوان برنده اعلام شده و تنها یک جایزه به آنها تعلق می گیرد و شرکت کنندگان در موضوع عکس لازم است علاوه بر ارسال نسخه چاپ شده در نشریه ، اصل اثر را همراه لوح فشـرده ارسـال نمایند.

حداکثر تعداد اثر

مدیرخانه مطبوعات یزد گفت: هر متقاضی می تواند حداکثر چهار اثر در بخش اصلی و ۶ اثر در بخش ویژه و سه اثر در بخش جایزه فصل ارسال کند از ارسال آثـار اضافی به دبیرخانه خودداری کنند و از آثار اضافی به صورت تصادفی توسط دبیرخانه جشنواره حذف خواهد شد.

وی افزود: آثار بخش ویژه و جایزه فصل در رشته های سرمقاله، خبر،گزارش، یادداشت، عکس و مصاحبه قابل قبول است مطالبی که در بخش ویژه شرکت داده می شود در بخش های دیگر پذیرش نمی شوند.

فیضی ادامه داد: ارسال تمام صفحه ای که اثر در آن چاپ شده الزامی بوده و بریده جراید قابل پذیرش نمی باشد؛ شرکت کننـدگان بایـد مطلـب خود را در صفحه با شبرنگ مشخص نمایند و نیازی به ارسال دیگرصفحات روزنامه نیست.

وی افزود: داوری آثار توسط اساتید برجسته رشته های روزنامه نگاری و علوم ارتباطات انجام خواهد شد که نام نفرات طبق زمـان بنـدی جشنواره اعلام خواهد شد و شرکت کنندگان باید آثار خود را در سایت جشنواره به آدرس www.pressfestival.ir بارگزاری نمایند.

زمان ارسال آثار

مدیر خانه مطبوعات یزد زمان ارسال آثار تا پایان وقت اداری ۳۱ خرداد ماه۱۳۹۹ اعلام کرد و گفت: زمان اعلام شده به هیچ عنوان تمدید نمی شود.

وی یاد آور شد: جشنواره مورد اشاره با همکاریاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکـاری دبیرخانـه دبیرخانـه سـتاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی مستقر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت هـای مردمـی شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و خانه مطبوعات استان با با هـدف رشـد کیفی، افزایش تولید محتوا در رسانه هاو همچنین شورآفرینی و ایجاد رقابت در بین اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

فعالیت پنجمین دوره هیأت مدیره خانه مطبوعات یزد از دهم خرداد ۱۳۹۶ و پس از برگزاری انتخابات این تشکل صنفی غیردولتی همزمان با دیگر استان‌ها به صورت اینترنتی در سامانه خانه مطبوعات به نشانی www.khanehmatbooat.ir آغاز شد.

خانه مطبوعات استان یزد هم اکنون ۱۷۰ عضو اصلی و افتخاری دارد.

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید