آغاز فعالیت اصناف کم خطر در ابرکوه

آغاز فعالیت اصناف کم خطر در ابرکوه
خانه اخبار اجتماعی یزد آغاز فعالیت اصناف کم خطر در ابرکوه
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

آغاز فعالیت اصناف کم خطر در ابرکوه

رییس ستاد مبارزه با شیوع بیماری کرونا در ابرکوه گفت: با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با این بیماری و جلسه های هماهنگی استان و شهرستان، فعالیت اصناف کم خطر از امروز( شنبه) آغاز شد.

آغاز فعالیت اصناف کم خطر در ابرکوه

به گزارش یزد نیوز، محمد کاظمی نسب با قدردانی از همکاری و همراهی مردم و اصناف در رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مبارزه با شیوع کرونا ، افزود: با شروع به کار اصناف ، رعایت فاصله ها از جمله ضرورت هاست و فاصله گذاری می تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع بیماری شود.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند اصناف در واقع ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه پارسال در حال اجراست ، اظهار کرد: در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پرریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی از امروز مجوز فعالیت دارد.

کاظمی نسب با بیان اینکه فعالیت این گروه از اصناف مستلزم دریافت کد بهداشتی از سایت وزارت بهداشت است، ادامه داد: سامانه اینترنتی salamat.gov.ir از ۲۲ فروردین به مدت یک هفته آماده ثبت ‌نام کلیه واحدهای صنفی و صنعتی است و بلافاصله پس از ثبت‌نام، دستورالعمل‌های اختصاصی برای ثبت نام کننده ارسال می شود.

وی تاکید کرد: اصناف می بایست تعهدنامه رعایت دستورالعمل های بهداشتی‌ را به صورت الکترونیکی‌ در این سامانه تایید و کد بهداشتی را از طریق سامانه دریافت کنند.

اجرا کردن دقیق توصیه های بهداشتی

وی افزود: اصناف بایستی پروتکل های بهداشتی در سایت مرکز سلامت محیط و کار به آدرس  markazsalamat.behdasht.gov.ir  بارگذاری شده  دریافت کنند و نکات و تذکر مطرح شده در این راهنما را دقیقاً مورد اجرا قرار دهند.

رییس شورای اشتغال ابرکوه ، ادامه داد: تمام واحدهای تولیدی در بخش های مختلف صنفی و صنعتی در راستای تحقق شعار جهش تولید با رعایت پروتکل های بهداشتی، کمافی السابق به فعالیت ادامه می دهند.

کاظمی نسب  اضافه کرد: آن دسته از واحدهای صنفی توزیعی و خدمات فنی که حسب ضرورت و با توجه به نیاز، از بدو شروع بحران کرونا به منظور تامین مایحتاج عمومی مردم نظیر صنوف مرتبط با مواد غذایی و خدمات فنی و تعمیر لوازم خانگی منزل، در حال خدمات رسانی به مردم بودند، آنها هم در چارچوب پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت های صنفی که از بدو شروع بحران کرونا به دلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت ها و تجمع جمعیت در آن واحدها به عنوان فعالیت های پرخطر (پرریسک) تعطیل اعلام شد، تا اعلام عادی شدن شرایط شیوع ویروس کرونا از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل است.

فرماندار ابرکوه یاد آورشد: برخی اصناف ، شامل آرایشگاه های مردانه و زنانه، رستوران ها، تالارهای پذیرایی و سالن های اجتماعات ، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه ها  چایخانه ها و تریا ، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه های بدنسازی و ورزشی ، مدارس ، دانشگاه ها ، مساجد و اماکن مقدسه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

شهرستان ابرکوه با ۵۵ هزار نفر جمعیت افزون بر ۲ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتحادیه دارد که مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند و  مرکز آن  در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید