آغاز طرح مقابله با فروش داروهای غیرمجاز در یزد

آغاز طرح مقابله با فروش داروهای غیرمجاز در یزد
خانه اخبار اجتماعی یزد آغاز طرح مقابله با فروش داروهای غیرمجاز در یزد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

آغاز طرح مقابله با فروش داروهای غیرمجاز در یزد

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات( فتا) فرماندهی انتظامی یزد گفت: طرح عملیاتی و بین المللی « پانجیا ۱۲» با هدف مقابله با تولید و توزیع داروهای غیرمجاز، تقلبی و تبلیغات غیرقانونی در این استان آغاز شد.

آغاز طرح مقابله با فروش داروهای غیرمجاز در یزد

به گزارش یزد نیوز، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: مهمترین هدف این طرح با توجه به شیوع ویروس کرونا، اطلاع رسانی و هشدار به عموم در خصوص ریسک خرید آنلاین دارو و تجهیزات پزشکی به منظور شناسایی و دستگیری مجرمان است.

وی بدون توضیح بیشتر در مورد ابعاد بین المللی طرح یادشده  اظهار کرد: در اجرای این طرح پلیس فتا یک هزار و ۲۰۰  تارنما را رصد و تعدادی از مجرمان موصوف که در حوزه یزد در حال فعالیت بودند را شناسایی و به مرجع قضایی معرفی کرد.

رییس پلیس فتا یزد گفت: داروی جلوگیری از ریزش مو، مکمل‌های ورزشی، داروی‌های پوستی، الکل، ژل ضد عفونی کننده و داروی کرونا از جمله محصولات دارویی و بهداشتی تبلیغی و ارائه شده توسط مجرمان است.

ابوطالبی با اشاره به نبودن هرگونه داروخانه آنلاین در کشور به همشهریان توصیه کرد که اقلام بهداشتی و دارویی مورد نیاز خود را از داروخانه‌های شهر محل سکونت خود تهیه و از ثبت سفارش اقلام بهداشتی از طریق سایت‌های غیرمجاز جدا خودداری کنند .

وی گفت: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری اطلاع رسانی کنند.

پیدایش کرونا

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۲۰۸ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری از ناقلان ویروس آن هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید