آسیب زدن به خط انتقال آب به یزد قانون شکنی است

لزوم معرفی شهید مطهری به دانش آموزان
خانه اخبار اجتماعی یزد آسیب زدن به خط انتقال آب به یزد قانون شکنی است
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0
آسیب زدن به خط انتقال آب به یزد قانون شکنی است
استاندار یزد گفت: خط انتقال آب به یزد بر اساس مقررات و موازین قانونی ایجاد شده و آسیب رسانی به آن مصداق قانون شکنی به شمار می رود.

به گزارش یزدنیوز، استاندار یزد اظهار کرد: آب انتقالی به استان یزد با عنایت به مقررات جاری وقانونی کشور در دهه 60 وبعد از آن انجام ومحقق شده وطبیعتا در حقیقت آسیب رساندن به این جریان قانونی خلاف مقررات وقانون شکنی است وتکلیف ما ودست اندرکاران با قانون شکنان روشن است.

زمانی قمی افزود: مردم بزرگوار اصفهان ,کشاورزان ومردم استان یزد در کمال مودت ودوستی سالهاست که در کنار هم زندگی می کنند ودر زیر چتر جمهوری اسلامی وانقلاب تابناک اسلامی به مقررات وقوانین را احترام می گذارند وخوشبختانه با موضع حکیمانه امام جمعه محترم اصفهان آیت الله طباطبائی دیگر جایی برای هنجار شکنی وجود ندارد . به گفته استاندار،  در تاریخ 24 فروردین 97 امام جمعه اصفهان به روشنی مواضع استان ومواضع شرعی را در این خصوص ارائه دادند واین مسئله را روشن کردند که صمیمانه از ایشان وهمه دست اندرکاران و  کشاورزان تشکر می کنم.

استاندار با بیان این مطلب که تاکنون چند بار آب انتقالی استان یزد قطع شده وخسارات مالی فراوانی به ما وارد شده و التهابات و شرایط خاصی را در استان حکمفرما کرده است گفت: من به عنوان مسئول استان یزد ومسئول امنیت استان این خسارات را از عناصر مرتبط که قانون شکنی کرده اند از طریق قانونی پیگیری و مطالبه خواهم کرد.

وی افزود: حمله به به خط انتقالی آب به استان یزد هم به هیچ وجه قبول نیست من این مسئله را  به مراجع ذیربط منتقل کردم وپیگیری هم می کنم وموضع ما اخذ خسارات از عناصری است که باعث این جریان شدند.

استاندار با تاکید بر اولویت تامین آب شرب برای اصفهان و یزد اذعان کرد: وقتی آب کم است ومنابع آبی هم ضعیف است کشاورزان هم متاثر از این شرایط می شوند و باید متوجه باشیم که کشاورزان اصفهانی ماهم دچار مرارتهایی می شوند . با این حال دولت تدبیر کرده و می کند و خسارات ناشی از این فقدان آب در حوزه کشاورزی ان شالله جبران می شود.

زمانی قمی با تقدیر از صبوری و بردباری همه مردم عزیز استان یزد واستان اصفهان گفت: از مردم و از همه نخبگانی که  با صبوری وبردباری و پرهیز از هیجانات به دنبال یافتن راه های منطقی ومودت بیشتر بین قشر های مختلف یزد واصفهان  هستند صمیمانه تشکر می کنم .

استاندار افزود: در استان یزد به دلیل کاهش شدید تزولات آسمانی وتغییر اقلیم در فلات مرکزی و دربالادست و  نقطه ای که آب شرب یزد از آنجا تامین می شود دچار کاهش شدید منابع آبی شدیم . در طول 47 سال گذشته کمترین منابع آبی را در خودش دارد .

استاندار گفت: یک نگاه به کاهش نزولات وتغییرات اقلیمی وکمبود شدید آب برنامه ریزان ومردم عزیز را رهنمون می کند به این مسیر وراهنمایی می کند که ما باید صرفه جویی وکاهش مصرف را در دستور کار قرار دهیم . این کاهش مصرف وصرفه جویی در مصرف در حوزه کشاورزی ,صنعت , شرب وبهداشت است وطبیعتا مردم باید برای تصمیمات متقضی برای صرفه جویی اقداماتی انجام دهند .

زمانی قمی ادامه داد: شورای حفاظت از آب استان یزد با تشکیل جلسات متعدد وبا دعوت از کارشناسان وخبرگان در این حوزه تصمیماتی را اتخاذ کرده که در حقیقت با شرایط جدید سازگاری منطقه را بوجود بیاورد و در حوزه های مختلف شرب و بهداشت ، کشاورزی و صنعت اجرا شود .



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید