افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان یزد

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان یزد
خانه اخبار اجتماعی یزد افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان یزد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان یزد

سرپرست شرکت آب و فاصلاب (آبفا) شهری یزد گفت: با توجه به ضرورت بهداشت فردی و عمومی در مقابله با ویروس کرونا ، امسال مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد در استان افزایش یافت.

افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان یزد

به گزارش یزد نیوز، محمد فاتحی بدون اشاره به اعداد و ارقام با اشاره به وضعیت فعلی کرونا نیاز به مصرف آب به خصوص در بحث شرب و بهداشت را یک ضرورت دانست و افزود: حساسیت تامین آب در شرایط بحرانی دو چندان شد.

وی با بیان اینکه یزد در منطقه گرم و خشک قرار دارد و با محدودیت منابع آبی مواجه هست اظهار داشت : تابستان سال ۹۹ مصرف آب افزایش می یابد و علاوه بر بحث کرونا استفاده از کولرهای آبی و باز شدن  مراکز آموزشی در فصل تابستان میزان مصرف آب را افزایش می دهد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب یزد، وی با توجه به اینکه مدیریت تولید آب ، مستلزم فعالیت های اضطراری است، تصریح کرد: این فعالیت ها هزینه های زیادی دارد که یک بخش از این هزینه‌ها توسط قبوض آب بها تامین می‌شود و بدون همراهی مردم خدمات رسانی با مشکل روبرو می شود.

سرپرست شرکت آبفا یزد با بیان اینکه استمرار خدمات رسانی وابسته به پرداخت قبوض توسط شهروندان است افزود: این شرکت از لحاظ مالی نهادی خودگردان است و آنچنان وابسته به اعتبار دولتی نیست .

فاتحی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش آب در بهداشت و سلامت جامعه و هم چنین نرخ آب بها که در سبد خانوار هزینه زیادی را شامل نمی شود، تاکید کرد از شهروندان توقع داریم پرداخت قبض آب را در اولویت قرار دهند .

ارسال شماره کنتور برای صدور قبض به صورت غیرحضوری

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال شهروندان و رعایت بحث بهداشت به خصوص در شرایط کنونی ، مردم می توانند شماره کنتور را برای صدور قبض به صورت غیرحضوری و از طریق سایت abfayazd.ir، سامانه۱۲۲ و پیامک  ۳۰۰۰۸۱۲۲ اعلام کنند.

فاتحی افزود: در حال حاضر ۴۱۸ هزار نفر در استان یزد تحت پوشش شبکه آب شهری قراردارند که آب شرب و بهداشت آن ها از طریق آب انتقالی و منابع آبی استان تامین می شود.

۸۷ درصد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعت استان یزد در ۲۱ شهر زندگی می کنند.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید