افزایش ۲۰ درصدی قیمت گوشت در صورت عدم تدبیر مسئولان

افزایش ۲۰ درصدی قیمت گوشت در صورت عدم تدبیر مسئولان
خانه اخبار روز استان یزد افزایش ۲۰ درصدی قیمت گوشت در صورت عدم تدبیر مسئولان
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:1
افزایش ۲۰ درصدی قیمت گوشت در صورت عدم تدبیر مسئولان
رئیس اتحادیه صنف قصابان یزد گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه رمضان هستیم باید مسئولین برای مسئله دام و گوشت تدبیری کنند و مانع افزایش بی‌رویه قیمت گوشت شوند.

به گزارش یزدنیوز، رئیس اتحادیه صنف قصابان استان یزد گفت: در حال حاضر با کمبود دام و گوشت در استان مواجه هستیم و اگر این روند به همین شکل پیش برود و مسئولین تدبیری برای آن نکنند با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

حسین حاجی‌زینلی اظهار داشت: حتی شاهد هستیم که از طریق بندرعباس بصورت غیرمجاز دام و گوشت را به خارج می‌فرستند.

وی تأکیرد کرد: اگر این روند پیش برود افزایش قیمت 15 و حتی 20 درصدی گوشت را خواهیم داشت.

رئیس اتحادیه صنف قصابان یزد با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه رمضان هستیم باید مسئولین برای مسئله دام و گوشت تدبیری کنند و با اقداماتی شبیه واردات گوشت و دام و یا هر اقدام دیگری مانع افزایش بی‌رویه قیمت گوشت شوند.

حاجی‌زینلی خاطرنشان کرد: مسئله این نیست که دام وجود ندارد، اتفاقا دام وجود دارد، اما چون می‌دانند بازار داغ خواهد شد و افزایش قیمت صورت می‌گیرد، از فروش آن پرهیز می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم چاره‌اندیشی مسئولین برای این مسئله، تصریح کرد: همین که مسئولین مربوطه چند بار در تلویزیون اعلام کنند که گوشت و دام خریداری شده و وارد بازار خواهد شد؛ در روند بازار و قیمت‌ها تأثیرگذار خواهد بود و موجب می‌شود تا صاحبان دام، گوشت و دام را به بازار ارائه دهند و از احتکار آن پرهیز کنند.

رئیس اتحادیه صنف قصابان یزد مسئله کمبود دام و افزایش قیمت گوشت را مربوط به سراسر کشور دانست و گفت: این مسئله صرفا منحصر به استان یزد نیست. استان یزد به طور کلی دام زیادی ندارد و حدود 85 درصد دام استان وارداتی است که از سایر استان‌ها وارد می شود و تنها 15 درصد از دام در داخل خود استان تأمین می‌شود.



1 نظر

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید