استقرار گمرک در بندرخشک مهریز در آینده ای نه چندان دور

استقرار گمرک در بندرخشک مهریز در آینده ای نه چندان دور
خانه اخبار روز استان یزد استقرار گمرک در بندرخشک مهریز در آینده ای نه چندان دور
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظرات:0

استقرار گمرک در بندرخشک مهریز در آینده ای نه چندان دور

مدیرعامل بندرخشک شهرستان مهریز در جلسه کارگروه توسعه شهرستان مهریز، از استقرار گمرک در محل بندرخشک این شهرستان در آینده ای نه چندان دور خبر داد.

استقرار گمرک در بندرخشک مهریز در آینده ای نه چندان دور

به گزارش یزد نیوز، ساعتی پیش در جلسه کارگروه توسعه شهرستان مهریز با حضور اعضای این کارگروه، نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل گمرک استان، مدیرعامل بندر خشک، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری مهریز برگزار شد.

در این جلسه، رضا زارع زاده، فرماندار مهریز پیرامون تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این شهرستان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل بر سر راه تأسیس این دانشگاه، فضای مستقل مورد درخواست این دانشگاه است. زمین برای واگذاری و بودجه از محل کمک خیرین برای ساخت دانشگاه تامین شده است و آموزش‌وپرورش نیز آمادگی خود را برای اختصاص یکی از مدارس شبانه‌روزی شهرستان برای استقرار موقت این دانشگاه اعلام کرده است. در صورت پذیرش این پیشنهاد، افتتاح دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهریز کلید خواهد خورد.

محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مردم مهریز نیز در پاسخ به درخواست علیرضا ابویی، عضو شورای اسلامی شهر مهریز مبنی بر اختصاص چند درصد از سود معادن به مجموعه شهرداری برای جبران عدم درآمد پایدار این مجموعه گفت: این موضوع باید در شورای معادن استان مطرح شود و در صورت موافقت و تصویب، می‌توان به دلیل مشکلاتی که معادن ایجاد می‌کنند ازجمله مشکل آلایندگی، معادن را ملزم به اختصاص درصدی از سود خود به شهرداری و شورای شهر مهریز کرد.

وضعیت مسکن جوانان

این عضو شورای شهر مهریز همچنین به وضعیت مسکن جوانان که در حال حاضر ۹۰۰ قطعه آن واگذارشده است اشاره و بیان کرد: تعدادی از قطعات زمین‌های مسکن جوانان به‌عنوان زمین معرض واگذارشده است؛ بااین‌وجود شهرداری مهریز تا ۲۰ سال آینده، زمین معرض برای واگذاری نخواهد داشت. همچنین هزینه‌های آماده‌سازی زیرساخت اراضی مسکن جوانان، حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است و این در حالی است که شهرداری حدود ۵ ماه است که توان پرداخت حقوق معوق کارگران خود را ندارد.

وی افزود: خرابی آسفالت جاده محور یزد – مهریز نیز یکی از مطالبات رانندگان خطوط بین‌شهری، تاکسی‌ها و مردم مهریز است که نیاز به بهسازی دارد و ممکن است در فصل بارندگی حادثه‌ساز شود. نماینده مردم مهریز همچنین در پاسخ به اظهارات این عضو شورای شهر مهریز قول پیگیری و بررسی موضوع را داد.

در ادامه، مدیرعامل بندر خشک شهرستان مهریز بابیان اینکه روز گذشته در دیدار استاندار و مدیرکل دارایی یزد با وزیر اقتصاد و دارایی، استقرار گمرک در بندر خشک قطعی شده است تصریح کرد: وزیر اقتصاد و دارایی طی رایزنی با رئیس گمرک کشور تأکید کرده است که استقرار گمرک در مجموعه بندر خشک مهریز قبل از سفر ریاست‌جمهور به یزد باید صورت پذیرد.

از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه می‌توان به موضوع روشنایی جاده سنتو، ساماندهی ورودی مهریز، راه دسترسی به معادن و موافقت محیط‌زیست، پیگیری مطالبات بیمارستان، تعیین تکلیف و احداث خوابگاه شماره دو پردیس دانشگاه یزد در مهریز و رفع مشکلات مجتمع دامداری خورمیزات اشاره کرد.



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید