اختراع داروی ضدسوختگی با اثر فوق العاده ترمیمی در یزد

اختراع داروی ضدسوختگی با اثر فوق العاده ترمیمی در یزد
خانه اخبار دانش و فن آوری یزد اختراع داروی ضدسوختگی با اثر فوق العاده ترمیمی در یزد
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نظرات:0
اختراع داروی ضدسوختگی با اثر فوق العاده ترمیمی در یزد
یک محقق یزدی موفق به تولید واختراع دارویی شده است که اثرات ضد التهابی وترمیمی فوق العاده ای روی پوست دارد

به گزارش یزدنیوز، محقق یزدی گفت: داروی ضد سوختگی رباسین فراورده ای کاملا طبیعی است که برای درمان انواع سوختگی  زخم بستر و زخم های دیابتی اثر شگفت انگیز دارد.

آقای محمد صادق دهقانی اشکذری افزود: با استفاده از طب سنتی و ترکیبات دارویی موم زنبور عسل عصاره گل همیشه بهار و روغن گل سرخ این دارو تولید شده است .

وی گفت: رباسین یک داروی ترمیم کننده زخم و سوختگی ها است که اثرات ضد التهابی مناسبی بر روی پوست دارد.

دهقانی اشکذری افزود: این دارو گیاهی است که عوارض کورتون ها و دیگر داروهای شیمیایی را ندارد.وی گفت: استفاده از رباسین، پوست به طور طبیعی بازسازی شده و التهاب آن کاهش می یابد علاوه بر موارد ذکر شده شرایط بهبودی را نیز فراهم مى کند بنابراین، زخم به طور طبیعی ترمیم شده و زیبایی پوست بدون باقی ماندن اثر ان برگشت می نماید
این محقق یزدی گفت: وجود التهاب در زخم از جمله عواملی است که می‌تواند ترمیم زخم را به تأخیر انداخته و کیفیت ترمیم را کاهش دهد.

دهقانی اشکذری گفت: استفاده از رباسین موجب می‌شود که التهاب در زخم کنترل شده و کاهش یابد، این دارو التهاب را بدون ایجاد عوارض جانبی کنترل می‌کند و در نتیجه سرعت و کیفیت ترمیم زخم را افزایش می‌دهدوی گفت:استفاده از این دارو در سوحتگی  کمتر از یک ساعت و در مورد زخم نیز چنانچه بعد از ایجاد زخم از رباسین استفاده گردد در کمتر از ۱ دقیقه خونریزی قطع و درد و سوزش ناشی از زخم نیز در کمتر از ۱۰ دقیقه تمام میشود و همچنین ادامه درمان با رباسین سرعت بهبودی زخم را بطور چشمگیری افزایش داده است .

دهقانی اشکذری گفت : این دارو خاصیت آنتی‌باکتریال دارد بطوریکه وجود عفونت در زخم ها از عواملی است که موجب عدم ترمیم مناسب زخم می‌شود. خاصیت آنتی‌باکتریال این دارو باعث می‌شود بدون نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، از ایجاد عفونت پیشگیری نموده و در نتیجه زخم با سرعت و کیفیت مناسب بهبود یابد.

این  پژوهشگر یزدی گفت : علاوه بر موارد ذکر شده که همگی منجر به افزایش سرعت ترمیم زخم می‌شوند، استفاده از این دارو موجب کاهش زمان لازم برای ترمیم لایه‌های سطحی زخم نیز می‌شود، بنابراین سرعت ترمیم زخم افزایش می‌یابد.دهقانی اشکذری گفت: تحقیقات نشان داده است که استفاده از داروهای گیاهی باعث افزایش میزان بافت ترمیمی، افزایش میزان کلاژن و همچنین افزایش مقاومت زخم در برابر فشارها می‌شود. این عوامل روند ترمیم زخم را بهبود می بخشند

رباسین علاوه بر افزایش کیفیت و سرعت ترمیم زخم باعث تسریع بهبودی زخم  می‌شود که خود از عوامل مهم در درمان مناسب زخم‌هاست.

این دارو همچنین برای درمان زخم های حجامت  سوختگی های ناشی از اسید   ادرار وآفتاب سوختگی هم استفاده می شود .

این دارو به شماره   -92-0146  – س در وزارت بهداشت  , درمان و آموزش پزشکی کشور به ثبت رسیده است



نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید