گیلاس؛ 18 خاصیت شگفت انگیز گیلاس (Cherry) برای پوست، مو و سلامتی

خواص شگفت انگیز گیلاس
خواص شگفت انگیز گیلاس
خانه سلامت و پزشکی گیلاس؛ 18 خاصیت شگفت انگیز گیلاس (Cherry) برای پوست، مو و...
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نظرات:1

گیلاس جدا از طعم بسیار خوبش، ارزش غذایی بسیار زیادی دارد. هر درخت گیلاس در حدود 7000 گیلاس در هر فصل برداشتش تولید می‌کند. رنگ گیلاس‌ها در مدوده رنگ‌های مختلف بین زرد تا سیاه قرار دارد اما آن‌هایی که بیشتر مورد مصرف قرار می‌گیرند، به رنگ قرمز هستند. گیلاس‌ها همچنین در اشکال مختلف، از دایره‌ای تا قلبی شکل موجود می‌باشند. گیلاس‌ها می‌توانند به صورت تنقلات مصرف شوند و یا برای درست کردن ترشیجات، کیک و آبمیوه مورد استفاده قرار گیرند. از آن‌جایی که گیلاس، یک منبع سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است، از بسیاری از جهات مفید است. گیلاس‌ها به چربی‌سوزی نیز کمک می‌کنند. اگر چه خود گیلاس باعث کاهش وزن نمی‌شود اما می‌توان آن را جایگزین غذاهای پرکالری کرد تا مصرف کالری روزانه کاهش یابد.

خواص شگفت انگیز گیلاس
خواص شگفت انگیز گیلاس

در این مقاله از یزدنیوز سعی میکنیم تا خواص این میوه شگفت انگیز را بررسی کنیم.

فواید و مزایای گیلاس:

1. ملاتونین موجود در گیلاس پنج برابر بیشتر از توت سیاه و توت فرنگی است و این ماده به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند.

2. همچنین گیلاس به عنوان عامل ضد التهاب عمل می‌کند.

3. همچنین به بدن برای مبارزه با سرطان، پیری زودرس، سردرد و غیره کمک می‌کند.

4. گیلاس همچنین به کنترل فشار خون و ضربان قلب کمک می‌کند؛ در نتیجه به سیستم قلب و عروق انسان کمک می‌کند.

5. هر فنجان گیلاس حاوی حدود 100 کالری است. بنابراین مقدار زیادی از کالری روزانه مورد نیاز بدن از این طریق تأمین می‌شود. همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند، زیرا شما می‌توانید تعدادی گیلاس را برش زده و در طول ناهارتان و یا به عنوان عصرانه میل نمایید. همچنین می‌توانید یک فنجان آب گیلاس را با ریختن مقداری گیلاس خام و آب در مخلوط کن تهیه نمایید ویا خود گیلاس خام را بخورید. شما همچنین می‌توانید گیلاس را با غوطه ور کردن آن در ماست بدون چربی، خامه و دارچین بخورید.

6. یکی دیگر از مزایای میوه گیلاس، ارائه مقدار مناسب ORAC (ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن) برای بدن است.

7. گیلاس همچنین یک ماده غذایی قلیایی است؛ یعنی باعث کمک به حفظ تعادل PH ایده آل در بدن می‌شود.

8. گیلاس حاوی ویتامین A، ویتامین B و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر (که برای مغز مفید است) می‌باشد.

9. گیلاس انرژی لازم برای بدن را مهیا می‌نماید.

فواید گیلاس برای پوست:

10. مقدار مولتی ویتامین:
گیلاس منبع خوبی از ویتامین A، B، C و E است ؛یعنی مقدار کمی از گیلاس می‌تواند مولتی ویتامین مورد نیاز بدن برای حفظ پوستی روشن و سالم را تأمین کند.

11. مناسب برای روشن شدن پوست:
اعتقاد بر این که آب گیلاس باعث از بین بردن لکه‌های سیاه و روشن شدن پوست می‌شود.. محققان بر این باورند که استفاده طولانی مدت از گیلاس می‌تواند باعث جوان سازی پوست شود.

12. آنتی اکسیدان‌ها:
گیلاس یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها است که به عنوان آنتوسیانین شناخته می‌شود و با کمک به نگه داشتن چک در سلول‌های سرطانی موجود در بدن و متوقف کردن رشد غیر قابل کنترل آن‌ها به عنوان عامل از بین برنده سرطان اثبات شده است.

13. خواص ضد پیری:
گیلاس در مقایسه با سایر میوه‌ها دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان‌ها است، لذا با مبارزه با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن که باعث می‌شوند پوست پیرتر به نظر برسد باعث کمک به کاهش سرعت فرآیند پیری می‌شود.

14. خواب راحت:
گیلاس به عنوان یک عامل مؤثر در خواب شناخته می شود؛ زیرا حاوی یک ماده شیمیایی به نام ملاتونین است که تنظیم کننده الگوی خواب می‌باشد.خواب برای سلامتی و زیبایی بسیار مهم است. یک خواب راحت در نهایت منجر به پوستی درخشان و روشن می‌شود.

فواید گیلاس برای مو:

خوردن گیلاس نه تنها برای سیستم گوارش و پوست، بلکه به همان اندازه برای سلامتی مو نیز مفید می‌باشد. ویتامین‌های موجود در گیلاس قادر به تغذیه مو هستند.

15 . ویتامین A:
ویتامین‌ها برای سلامتی کلی بدن ضروری هستند. وفور ویتامین‌ها در گیلاس، آن را به یک میوه شگفت انگیز تبدیل کرده است. ویتامین A، مو و پوست سر را هیدراته می‌کند. همچنین تولید یک اسید ضروری به نام رتینوئیک اسید که برای فولیکول‌های مو مهم است را تنظیم می‌کند.

16. ویتامین B:
ویتامین B باعث بهبود گردش خون در بدن، از جمله پوست سر می‌شود. این کار منجر به بازسازی سلول‌های موجود و باعث رشد مو می‌شود.

17. ویتامین C:
ویتامین C برای مو بسیار ضروری است. این ویتامین سبب تقویت فولیکول‌های مو و مانع از شکستن ریشه‌هاب آن می‌شود. همچنین موها را تغذیه می‌کند و با تولید فولیکول‌های جدید مو، مانع از ریزش و چند شاخه‌ای شدن انتهای مو می‌شود.

18. ویتامین E:
این ویتامین باعث کمک به گردش خون مناسب و حفظ ایمنی می‌شود و از آسیب‌های مو جلوگیری می‌کند. همچنین باعث حفظ رطوبت مناسب در مو و پوست سر می‌شود.

ارزش غذایی گیلاس:
در هر 8 اونس از گیلاس:
انرژی: 119 کالری
کربوهیدرات: 28 گرم
فیبر: 5 گرم
پروتئین: 2 گرم
چربی: 1 گرم
ویتامین A: 62 درصد واحد
ویتامین C: 40 درصد واحد
منگنز: 14 درصد واحد
پتاسیم: 12 درصد واحد
مس: 12 درصد واحد
ویتامین K: 7 درصد واحد

 

 

در ادامه بخوانید: خواص شگفت انگیز هندوانه



بررسی اجمالی بررسی
از مطلب راضی بودید؟

1 نظر

نظر شما :

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید